Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Ansiktsbok

Det framförs som något nytt och märkligt att Facebook använder det man skriver för att ge en mer riktad reklam. Det jag tycker är märkligt med det är att de dels vet att jag är fet. Extrastora kläder inklusive korsetter borde jag intressera mig för. Jag kan liksom inte minnas att jag klagat särskilt över det faktum att jag är XL. Det vet ju de som känner mig varför skulle jag skriva det? En annan sak som jag heller inte minns att jag skrivit om eller önskat mig är margarin?!? Förutom detta ett rosa överfallslarm, där kan jag säga att det känns lite onödigt när jag för det mesta ändå har jycken* med. En annan sak som ofta dyker upp är reklam för gardiner. Jag tror att reklammakare har fördomar.

*Om man har en rottis brukar folk snarast gå en liten krok runt en. Den förra rottisen jag hade var en gammal tik. Coolare hund har aldrig funnits. Inget rubbade henne. Hon hälsade nådigt på alla människor och hundar hon mötte om de ville det, utom schäfrar. Schäfrar gillade hon inte. Det visade hon genom att hon helt enkelt vägrade att se dem. Som sagt cool var hon. Man skulle kunna kalla det sävlig också. Trots detta minns jag så väl när jag på en stig möter en karl. Jag har hunden i koppel och hon lodar strax bakom mig. Trots detta blir mannen så förskräckt att han hoppar rakt ut i skogen. Med snö upp till grenen säger mannen: ”Ddddom har ett jävla käktryck dom där va?”

7 kommentarer

  1. Respekt!

  2. Jag har respekt för alla hundar och att vilja hälsa och klappa hit och dit så fort man möter en hund, oavsett ras, är verkligen inte hundens behov. Jag har lärt mig mycket, MYCKET av dottern som har 2, en stor och en liten!

    • Näe, men att vara helt livrädd för medelålders tant och kopplad kolugn hund är också att överdriva.

  3. *skrattar högt här* – och jag undrar varför FB tror att jag önskar en seriös relation? Jag har en redan. Sen länge, den räcker utmärkt.

  4. Han kanske tyckte du såg ut som en opålitlig medelålders dam med kopplad hund?

  5. Hahaha… jag har alltid blundat för den där FB reklamen. kanske ska jag börja titta på den lite mer? :D

  6. Jag får mest reklam för dejtingsajter (och jag är ju singel) Gardiner eller storlek XL har jag inet fått. Däremot en hel del choklad!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

