Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Kubikmeter

Så mycket kläder. Så mycket skor. Så många väskor. När maken i framtiden klagar kan jag bara säga som det är. Det är genetiskt. Jag kan inte rå för det. Vi nästan gråter över somligt men vi skrattar en hel del också.

Och alla pennor. I varje kavaj hade pappa fyra pennor i innerfickan. Här skrattar vi också en del och i alla fall jag tänker på Aina Erlander som enligt historien lämnade igen pennorna sedan maken dog. Det som det stod tillhör Statsverket på. Ska vi lämna tillbaka alla pennor har vi att göra.

20110728-184015.jpgDetta är bara ett litet urval.

7 kommentarer

  1. Vad gör man med alla pennor?

    Om jag drog fram alla 2 liters glassbyttor jag samlat pennor i, så skulle nog varenda människa i Sverige kunna få sig en av mig.

    • Pennmuseum? Du har också hängt en del på konferens och kursgårdar va?

      • Och så har vi alla reklamkepsar och t-tröjor med tryck …

  2. Blir ju en del pennor om man säger så även här 😉
    Har dock slutat samla….de torkade ut allihop..haha

    Ha de bäst!

  3. Jag plockar blyerts. Blir gåvor kontinuerligt till sonens studier.

  4. Jag förstår att ni hann skratta en del med tanke på vad ni har hittat i din pappas lägenhet. Det är ju ett helt liv som ni nu kan beskåda och göra något av. Det där med pennorna känner jag mycket väl igen. Hundratals står i en kruka och väntar på att torka ut…

  5. Jag gav min pennsamling till dagis. De behöver alltid ritpennor

Kommentera

