Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Sammanfattning

20110731-103115.jpgDet blev häng på pub. Samtal med grannbordet om artister som fanns på den gamla goda tiden. Ni vet den när allt var bättre då förr. Sen kom maken med sin dotter och måg. Jag fick lite mat och en öl till fast nu vid ett utebord. Ungdomarna gick i förväg och Yrade och vi blev kvar en stund med notan. Då slår sig en grabb ner vid vårt bord och vi kommer att börja prata. Vi pratar om snö, skinnberedning och lite annat. Efter ett tag inser han att han nu jobbar med en tidigare kollega till mig. Han beskriver denna kollega. Inga klockor ringer. Så säger han: kort namn, fyra bokstäver, det börjar på R. Visst måste man i det läget vara förlåten för att det tog en stund innan jag kommit på att det blev Janne?

Sen Yrade vi med. Presidenttal och Jämtlandssång. Fyrverkeri och lite såg vi faktiskt Håkan Hellström. Lagom så mycket vi klarade av. Vi tillhör inte fancluben. Säg inget till fansen då blir de bara sura. Lite Timbuktu men inte mycket och nåt soulband som säkert hette något de med. Lite krogstråkshäng med covers.

På det hela taget en kul kväll som räckte länge. Klockan var fyra innan jag borrat näsan i kudden.

Jag ska se om jag hittar talet sedan. Kort kan jag säga att det känns gott när lokalpatriotismen inte är för unken i sitt uttryck.

3 kommentarer

  1. op.se och ltz.se har talen både på film och i skriven form. Yrade bara lite på dan och sen yrade jag vidare hemma….

  2. Håkan Hellström, dålig koll, dålig koll har jag också på han Winnerbäck (apropå ingenting alls) men det hindrar mig inte från att säga totalt NEJ till honom.

    • Du är klok som en hel flock med pudlar du! Jag håller fullständigt med. Det bara går inte.

Kommentera

