Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Lite kär

I vovven är jag lite extra kär igen efter spåret vi tog i går. Klädd i samma fina outfit. Han är så go och duktig. Maken är också go och duktig men inte hittar han apporterna lika bra i skogen och då är det ju ändå han som lagt ut dem.

Jag drömmer en massa konstigt också. Pappa är med på ett hörn i många drömmar även den på morgonkulan när jag drömde att jag fått jobb på passagerarfärja och trodde jag skulle till Finland men det var England båten gick till. På båten serverades hårdstekta slantar av varmkorv och makaroner och övrig besättning tyckte att det var så bra mat på båten. Själv var jag mest bekymrad över att katten följt med mig olovandes och för hur det skulle gå med karantän och sånt.

11 kommentarer

  1. Ha ha ha … ibland blir man nästan mörkrädd av vad man kan få till under de sovande timmarna 😉
    Svar: Guuuud vad jag garvade när jag läste din kommentar hos mig! Tack för att du fick mig att bli på alldeles särskilt bra humör ;-D
    KRAM

  2. Drömmarnas fria tanke-resor är så gränslösa, jag drömmer själv väldigt mycket och fascineras av hur olika hänselser och människor från helt olika perioder i mitt liv blandas och möts och ibland dessutom med sådant som inte ens hänt än.
    Tack för din fina kommentar, man kan inte slå, hugga eller skjuta mörkret ljusare, men många ljus kommer att utplåna allt sådant mörker

    • I all enkelhet är det så.

      • Jag vet, men sådär ”naiv och romantisk” är jag faktiskt idelar av mig.
        Men i en annan del är jag betydligt mer verklighetsnära och både sylvasst analyserande och ruskigt medveten om vad som verklgen måste göras. Det är två delar som försöker enas, samarbeta och ibland lyckas.
        Men absolut, det är verkligen ingen söt lek.

      • Det där känner jag igen. I vissa stycken är jag rent logisk och direkt cynisk. Ändå är det så att utan tron på medmänskliget och godhet överlever jag inte.

  3. i drömmarnas värld kan man komma var som helst 🙂
    kramar

  4. Drömmar är bra konstiga…. Ibland måste man undra om de vill säga oss något?

  5. Suss

    Drømmarna ær som de ær, ibland undrar jag var allt kommer ifrån. Katten med till Finland var ju intressant, hur gick det, kom han in i landet?

    • Njaäe, dels skulle ju båten plötsligt till England i stället och sen vaknade jag plötsligt så, vad vet man.

  6. Undrar varför man lyckas dra på sig en massa att bekymra sig över i drömmarna? En dröm ska ju vara nåt bra, det hörs ju på namnet 🙂

  7. Våran katt har haft det lite jobbigt, gillar inte att ha småttingar i huset.

Kommentera

