Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Vad är det för sort?

Maken var på kissrunda med vovven före middagen. Vid kiosken mötte han två äldre damer. Jag vet inte riktigt varför men han kommenderade hunden att sätta sig. En av damerna började prata ömsom med hunden och ömsom med maken. ”Där sitter du och sopar gatan med svansen. ” ” får jag hälsa på hunden?” Det fick hon. Hon kliade vovven ett tag bakom örat till ömsesidig belåtenhet. Sen ställde hon frågan. ”Vad är det för sort?” Maken som inte gärna ljuger om han inte ser någon nytta med det säger som det är: Det är en rottweiler.

”Sådana har jag en väldig respekt för” säger damen och backar. Vovven själv var väl ungefär lika farlig före som efter att han fått höra vad han är för sort.

20110805-074358.jpg

11 kommentarer

  1. Hahaha, annars är rottweiler en av de trevligare raser jag vet!
    I och för sig fick jag höra ungefär samma sak när vi hade en Dobberman, snällare hund än den fanns inte.

    • Jag förstår ju att de är respektingivande men det tänker jag att man ser när man ser dem.

  2. Själv tycker jag han ser mycket snäll ut men vet att rasen ofta kommer i onåd. Vi hade en incident senast för två dagar sedan här… Polisanmälan och artikel i tidningen.

    Viktigt att se till varje individ för min svägerskas rottis var from som ett lamm!

  3. Maken gapskrattade åt din sista mening och jag med om jag ska vara ärlig. Själv vet jag ju att jag hade backat långt innan jag hade fått veta rasen och definitivt inte kliat vovven bakom örat.
    Men toppen gjort av din man som bad honom att sitta ner. Sådant uppskattas av sådana hundrädda personer som jag

  4. Gun

    Hahaha, vovven undrar väl vad det är för konstigt folk..

  5. 😀 De gäller att ah respekt! (eller hur är det tonåringarna säger????)

  6. Lånehunden som jag och sonen promenerade flitigt med igår var också en Rottis – snällare än snällast och lättdresserad. Jag tror inte det finns ”farligare” raser. Jag tror att allt beror på hundägaren! Jag har haft hund i hela mitt liv – Grand Danois, Golden, Terrier, Gatukorsningar och INGEN av dem visade någon form av aggresivitet!
    Gomorron, gomorron 🙂

  7. Ha ha… han ser inte så värst skräckinjagande ut på den här bilden! Han vet nog inte om att han är farlig.

    Men visst har man respekt för en del hundraser typ schäfer och rottisar och pittar!

  8. 4U2

    Ha,ha,ha!

  9. Inga förutfattade meningar där inte. Nehej då…
    🙂

  10. Jag kan bli lite ängslig för en del tanter också. Och han ser helt underbar ut – det där vänliga leendet rottisar är utrustade med är så fint.

Kommentera

