Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Det här med klor

En hund här i huset hatar att få sina klor klippta. Humlan som alltid varit hur bra som helst på kloklippning har i det här fallet inte fått till det. Hon som klippt grannhundar, bekanthundar och alla vovvar som behövt och vars ägare tyckt det varit svårt den här gruvar hon sig för.

En munkorg vore ingen hjälp. Det är inte det som är problemet. Han rycker med tassarna. Lyckas han viker han in alla tassar under sig och lägger sig lealös över dem.

Idag har jag försökt fila klorna eftersom jag inte orkade bråka. Det funkade utom att filen tog dåligt. Finns där någon i bloggosfären som kan tipsa om en liten men effektiv fil.

9 kommentarer

  1. En vanlig fil typ en sån man har när man snickrar….
    Tror min syrra använder det på sin riesen 🙂

    • Tack! Ska hitta mig en järnhandel.

  2. såg att du redan fått svar på den frågan, Nemo rycker också men han är så liten så det är inga problem ändå
    kramar

    • 45 kg som gör sig helt lealös och ligger över sin klor ät inte lätt att klippa på. I det längsta vill man undvika att behöva söva hos veterinären.

  3. Hoppas det löser sig för dig, alltid jobbigt när man inte får klippa klorna på sin hund. Men fila ska ju va bra säger de som provat.

    Kram

  4. Nä, någon fillösning har jag inte tyvärr. Det är inte alls kul när de inte gillar kloklippning. Min Grand Danois var fullkomligt livrädd, trots att det aldrig skett någon olycka i samband med kloklippning! Katteländet jag har ligger och njuter när vi klipper klorna 😉
    Gomorron

  5. Tack och lov fungerar kloklippningen här. Hoppas du hittar en bra fil.

  6. Tyvärr så kan jag inte komma med några goda råd, jag kan bara hjälpa till med glada hejaramsor.

  7. Och det funkar inte om man lägger ner honom på sidan och någon kliar och pratar med honom uppe vid huvudet samtidigt som Du klipper klorna? Det gäller ju att klippa bara lite i taget. När man en gång har lyckats klippa så långt in att man är vid pulpan så gör det ont och då kan det vara kört. Skulle tro att man inte behöver söva utan det räcker med ett mildare sedativ eller vad det heter.

Kommentera

