Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

I min ålder

I min ålder är det fullständigt omöjligt att blogga från mobilen utan läsglasögon. Inte tar jag läsglasögonen till skogs inte.

Dagen idag ska ägnas åt bilservice. Kanske kan man rent av få hjälp mot att bilen plötsligt bara lagt ner verksamheten under högljutt klagande på allt från oljenivå till bilbälten. Mitt på E14 och värre ändå mitt på tyska Autobahn. Så vill man inte ha det. Vi som är nervöst lagda vill inte att bilen bara lägger av mitt i en omkörning eller så. Det är mycket med de elektroniska numer. Det funkar också precis som med en PC. Stäng av, gå gärna ur bilen och lås, skicka ett par sura uppdateringar till facebook via mobilen och öppna seden och starta om och problemet är borta i alla fall på den fortsatta resan.

Annars gillar jag min bil. Rysligt skön att köra. Enda bekymret är att det inte är en hundbil. Jag köpte mig en sedan jag för jag skulle inte ha hund nåt mer. Så kan det gå och om framtiden vet man sällan något.

13 kommentarer

  1. Amelie

    Min kära make pratar bara om byta bil, byta bil, byta bil. Jag vill helst slippa, men snart står vi inför fullbordat faktum

  2. 4U2

    Ibland är det bara bra att som jag sakna körkort! 😉

  3. Det beror på vilken nalle man har. Man kan ju förståss förstora.

  4. En bil att lita på är A och O!

  5. Gun

    Det är bara att inse att bilar går sönder, lämna in på lagning och se glad ut. Vi har lagt ner många tusenlappar på våran och varje gång tänker vi att NU.. NU är den i alla fall hel.

  6. ullebengtsson

    Man ska som bekant aldrig säga aldrig

  7. Bilar….. ska väl bara rulla på liksom. Inte krångla, någon stans, någon gång 😉

  8. bilservice är bra, men brukar bli dyrt men du kankse har gratis service du, ett par läsbrillor kan hjälpa problemet med den lilla texten på mobilen

  9. Jag hatar att blogga från mobilen – med läsglasögon såklart! Har inte ens lärt mig hur man laddar upp bilder till bloggen.
    Å visst har bilar och datorer mycket gemensamt!!! Båda saknar fler och fler skruvar till exemel;-)

  10. YKW

    Framtiden är osäker och slutet alltid nära.

  11. Hoppas du fick hjälp med ”bilskrället” 😀

  12. Ja jösses…provat att köra FB på min mobil…hopplöst…jag som inte ens ser siffrorna på klockan…har änna blivit värre de sista tv åren.
    Bilar ja…hujeda mej…har dock haft tur…bara fått stopp en gång på 24 år längs vägen…i övrigt har bilskrällena jag haft haft förstånd nog att inte starta alls när jag ska iväg nånstans. 🙂

    Ha de gött!

  13. I min ålder har man börjat lyfta upp glasögonen i pannan för att läsa….det har liksom blivit lättare utan glasögon. Märkligt!

    Den tyska bilen har bara rullat och rullat i 8 år och fick idag för sig att det inte skulle gå att larma av och låsa upp när jag skulle hem från jobbet. Fick låsa upp manuellt och larmet tjöt över hela nejden. Lagomt kul! Och inte svarade de på den lokala märkesverkstaden. Nu står bilen i carporten utan larm.

Kommentera

