Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Redan kväll

I morgon i ottan åker jag norrut. I morgon blir det urnnedsättning. Sen ska pappas lägenhet tömmas. På ett sätt känns det skönt att det blir gjort och på ett sätt känns det totalt jättejobbigt. Det blir så definitivt. Ibland har jag som bor här kunnat känna att allt är som vanligt jag har bara inte hört av pappsen på lite extra länge. Sen kommer det ju tillbaka att det är som det är och att han är borta.

Kvällen i kväll med maken blev kort. Mycket blir opratat. Än vet vi liksom inte riktigt med alla de möbler som finns i lägenheten. De som brorsan har sagt nej till för att de inte får plats där och som han inte känner något särskilt för. Vi har inte vridit klart på huset och dess rum och möjligheter. Ja, det är ju inte värre än att det vi tvekar på kan få åka med och hamna på Kupan här om det är så men det hade varit skönt att bestämt klart, maken och jag.

Det reder sig. På lördag kommer maken och en släpvagn till staden vid fjällets fot. Det reder sig men jag gruvar så.

15 kommentarer

  1. Miss Upsey Daisy

    Jag förstår att du gruvar dig. Hade jag med gjort. Hoppas det går så bra det kan gå?

  2. Snygg design!

    Jo, det är svårt att förstå att en förälder är borta. I början ringde jag tel.nr till min Pappa ett par gånger efter hans bortgång bara för att kolla att det inte fanns någon som svarade… Sedan gick en period då jag inte ringde alls. När några månader gått så är det som jag glömmer att det inte är som vanligt, jag känner att nu måste jag ringa min Pappa för att berätta något, eller bara för att höra hur han har det. I samma ögonblick kommer jag på att det finns ingen Pappa att ringa till. Sorgearbetet består av många faser.

  3. Gun

    Inte konstigt att det känns jobbigt, jag kan inte föreställa mig hur det skulle vara, jag har aldrig behövt fundera på något liknande.

  4. Men kan Du inte ställa lite som Du egentligen vill ha men inte har plats för på någon vind eller i någon bod någonstans. Jag har gjort det, det tog ett par år men sen kom det väl till pass. Eller sådana där kartonger som man inte orkar tänka igenom från början.

  5. Du har bytt design – skitsnyggt!!!
    Ger dig en kram inför morgondagen!!!

    PS. Du köpte inga skor med andra ord…. DS.

    • Det blev ”bara” tre par skor. På färjan mot Tyskland fanns en bok vars titel antydde att kvinnor alltid ”mangler” skor.

  6. Sånt där är alltid svårt.. samtidigt som det är skönt att vara ”klar” med det så är det en sorglig tid. Styrkekram

  7. Lycka till! Och glöm inte att ta djupa andetag!

  8. Amelie

    Lycka till, tänker på dig!

  9. Har inget lösenord så jag kan inte kommentera där!
    Förstår att det är gruvsamt att ta tag i detta! Mycket minnen som virvlar upp! Kanske känns det lättare när allt är överstökat och att detta blir ett någorlunda positivt avslut

    Lycka till och gomorron

    • Fixar det när jag når en dator och inte bara har telefon.

  10. Llycka till. Jag vet precis hur det känns. Allt kommer liksom tillbaka bland alla kvarglömda saker. Det känns liksom så slutgiltigt och konstigt.

  11. Ja, det blir definitivt då. Men samtidigt så kan man sakta men säkert gå vidare på ett vis… Usch ja.

  12. Jag stod ju i detta för ett år sedan. Jag ångrar idag att jag skickade bort nästan allt av mammas möbler och prylar. Vi kunde ha sparat en del och kanske använt efter hand själva eller hos barnen. Sen ångrar jag att jag inte lämnat en lapp i en del av möblerna som vi skickade bort med mitt telefonnr och några ord om möblernas historia. Jag undrar nu var de finns.

    • Det är en balansgång mellan minnen och utrymme. De rätt nya Ikeamöblerna känner jag dock ingen sentimentalitet inför.

Kommentera

