Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Aldrig mer

Aldrig mer skag jag gå in i pappas lägenhet. Aldrig mer kommer jag att sitta vid det köksbordet. Aldrig sitta i soffan och titta på den lilla tv:n. Inte sova i pappas säng.

Nästa gång jag träffar lillebror kommer han att vara tvåbarnsfar om allt flyter på som det ska och allt annat är bara toktänk.

En galet jobbig helg rent fysiskt med kånkande, packande och bilkörning. En ödesmättad helg rent mentalt. Nu är det klart dock. Lillebror ska rensa kyl och frys. Lillebror ska möta Kupan-mannen som ska hämta en del möbler, böcker och husgeråd. Dessutom ska lillebror få ringa till flyttstädfirman. Själv ska jag försöka få klarhet i hur man egentligen gör med det administrativa som återstår.

Nu ska jag sova.

11 kommentarer

  1. irrhönan

    ”Aldrig mer” är så lång tid.

    Det är trist. Känner med dig.

    • Jo det är trist men det har gått över förväntan.

  2. Gun

    Det låter jobbigt. Och sorgligt med aldrig mer..

  3. Strunt i det nu! Vänta tills imorgon eller daen efter… du har gjort tillräckligt nu… så vänta….

  4. En urladdning på alla plan och en definitiv förändring. Jobbigt men måste göras.

  5. Aldrig mer…… Känns så definitivt. FAst det är de ju…. Lycka till!

    • Det är ju det. Döden är definitiv.

  6. Så har Du betat av detta.

  7. livet går vidare även om det blir sådana där aldrig mera saker
    kramar

  8. Aldrig mer känns inget vidare, men livet består av ganska många sådana. Jag tycker att ni har varit duktiga som klarat av detta så pass fort.

    Kram!

  9. Detta är så jobbigt! Man blir trött till kropp och själ av alla avsked av saker och ett liv. Det blir så intensivt och jag tänkte mycket på hur mycket dofterna betydde. Jag mindes precis hur det luktade vid olika tillfällen. Och dottern ville ha några mormorskläder som vi packade in i en plastkasse så att lukten skulle stanna kvar så länge som möjligt.
    Omtankar till Er!

Kommentera

