Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Maskinerna är våra vänner

Den tänker jag på. Jag tvättar gardiner, handdukar, sängkläder och vår egna smutsiga byk. Jag svär över bristande luftcirkulation i den minimala tvättstugan och kör lite tumlare också mot mina principer. Ute duggregnar det så torkvindan känns inte helt rätt. Jag kör diskmaskinen också. Inget känns riktigt rent efter att åkt kartonger med tidningspapper runt och i sällskap med mattor som legat i en källare sedan 1987 och spm nu fått göra tjänst som packmaterial till de få möbler som kom ner.

Maskinerna är våra vänner, utan dem inget paradis.

Rockad i köksskåpen. Ner i kartonger med vårt egna gamla porslin. Kartonger som ska få förlja med hemifrånflyttande eller åka på en resa till Erikshjälp eller Kupan här i den lilla staden.

Maskinerna är våra vänner, utan dem inget paradis.

Om jag någonsin når så långt som lite tomt golv ska det för en gångs skull kännas lite bra att dammsuga. Mina fötter är ludna som hobfötter fast till skillnad från hobernas fötter är mina mer ludna på undersidan än översidan.

Maskinerna är våra vänner, utan dem inget paradis.

Så ska jag smyga runt lite bland mina vänner bloggarna också medan maskinerna skapar paradis.

8 kommentarer

  1. ullebengtsson

    Oj. Snart är jag där. Ett hem ska upplösas, övergå i ett litet bo och resten? Ge mig kraft

    • Det är mentalt och fysiskt jobbigt så det räcker.

  2. åh. förstår dej så, det blir inte riktigt rent…men vilken tur att de finns dessa maskiner..! och en gnutta ironi i musikform 😉

  3. Jag är faktiskt en lite maskinälskare. Jag har till och med en elektrisk kniv 😉 till mat och bröd 😉 Fast många av mina maskiner är ett måste när lederna jäklas 🙂
    Svar: Vad hände? Med sommarens suraste? Gud vad nyfiken jag blir 😀

    • Det var liksom inte så märkvärdigt men jag ska fixa ett inlägg.

  4. Nog behöver vi maskinerna ibland eller i varje fall gör de livet lättare. Fortsätt Du med tummel och annat.

  5. Just stora maskiner gillar jag; tvättmaskin, diskmaskin, grävskopa…

    • Fast visst är det kul med iphonar också.

Kommentera

