Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

På fem poäng

Bit för bit igen. Behöver jag säga att det är lokalblaskans höjdpunkt? Denna frågesport, samma som finns i de flesta tidningar. Producerat av en nyhetsbyrå, förmodligen TT-Spektra men jag ids inte gå ner och kolla. På fem poäng klarade jag frågan om Sant Petersburg bara som ett exempel.

Nevskij, han slogs visst mot svenskar på platsen på 1200-talet. Nevskij Prospekt. Där har man gått. Och sången kom jag ihåg. Mycket åttiotal och Jakobs Stege över den. Nu har jag klarat mig undan från att städa städskåp en lång stund till.

6 kommentarer

  1. det är ju inte dåligt att klara det på 5 poäng, jag tycker heller inte att det är särskilt dåligt att klara frågorna på 1 poäng
    kram

  2. 😀

  3. De där bit för bit är kul, men det är uppenbart när man är i linje med ”skaparen” och när den tillhör en helt annan generation. Fem eller fyra poäng på rubbet ena gången och annan blir det snudd på 0 rakt av.

  4. Men städskåp behöver man väl inte städa… Duktigt att ta det på 5 p!

    • Jo det behöver man. Där stuvas allt in som ingen plats har. Var sak på sin plats men mer saker än platser. Så här behöver det röjas.

  5. Jag brukar klara dem på två-poängsnivån typ…
    Vilket gör att jag hellre städar. Vilket jag iofs helst inte heller gör.

Kommentera

