Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

På grund av anledning

Just därför och inte beroende på något annat känner jag mig på humör som är ganska nära släkt med vädret. Det regnar. Måttligt regnar det men dess mer ihållande. Idag har det inte alls varit samma fina sprutt på tanten. Trots det har jag fraktat alla fraktioner till återvinningen. Mjölkkartonger, tomglas, burkar av alla de slag på sina ställen och i sina containrar. En rengöring senare funderar jag på om jag inte ska få sätta på mig lite läppstift och lura söte maken att öppna en flaska rött. Efter det och lite mat ska vi kolla hur kyssäkta det är.

7 kommentarer

  1. Ugnstekt regnbåge på grovsaltbädd, Karinsås (svägerskans kalla citronsås som ungarna bara älskade) och potatis, ett glas vitt(eller blev det fler?) och regnet de bara öser ner!

  2. Tja något måste man ju hitta på när det är dystert här och där, lite planerat pussande är ju aldrig fel, ”vägen till …. osv”. Lycka til och berätta gärna hur det gick med, har man sagt a får man säga b!

  3. Gun

    Vad trevligt, hoppas läppstiftet höll. 🙂

  4. Vädret smittar, men efter regn kommer solsken…… Var det kyssäkta?? 🙂

  5. Haha – underbart inlägg! Hur kyssäkta var det?
    Svar: Vad lustigt!!! Min pappa körde också ecklesiastikministerngrejen med mig ;-D

    • Underbart. Jag trodde bara att det var min pappa som kunde komma på sådant.

  6. Klok arbetsplanering.

Kommentera

