Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Hasta och Bråskar

Minns ni dem. Undrar om det var Gunnel Linde och ett barnprogram som hette ”Löjliga familjerna” Jag minns familjen där mamman hette Hasta och pappa Bråskar Påstubben. Lite så är det. Verkligheten stjäl tid fån mina bloggpromenader. Jag hinner snart runt ett varv igen.

För övrigt är jag numera dubbelfaster till en supersöt niomånaders flicka också förutom till lille sötnosen, brorsonen. Huset är fullt av ungdomspersoner, bilen ska till verkstaden och så är det lite andra grejjer också.

7 kommentarer

  1. Det är inte alltid så lätt att finna tiden, men det kommer… förr eller senare. 🙂 Ha en bra dag!

    Sv: Snälla grannar du har. Jag blir förbannad för att jag inte kan gå i min trädgård utan att kliva i bajs. 🙂

    • Det förstår jag. Bajs vill man inte ha i trädgården. Katten här är utekatt och jag gissar att han bajsar. Jag hoppas han inte gör det i grannarnas trädgårdar. Ingen har sagt nåt men vad vet man?

  2. Vill svagt minnas att dom fanns som kortspel också med lilla barnet Rajtan tajtan Hålligång i nån familj…

  3. Har ett vagt minne av det programmet .. men jag är nog för gammal (och minnet är skralt 🙂 ) … och jag kan inte minnas att mina ungar såg det heller …

    Det går undan i svängarna och ibland hänger man inte med riktigt … men det är som det ska, tycker jag 🙂

    Kram!

  4. Nej

  5. Mycket nu med andra ord. Nej, jag minns den inte alls.

  6. Så härligt med fullt hus! Väl?

Kommentera

