Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Hittills idag

Har jag tillsammans med ungdomen som är här och besöker oss kastat in grannens ved i hennes vedbod. Hela garageinfart var full och där har det legat rätt länge. Maken och jag har länge sagt att det där borde vi göra men så fort vi samlat mod har det regnat. Grannen själv bröt ett lårben i början av sommaren så hon har liksom inte kunnat. Nu är det gjort.

Så har jag varit till ett grannsamhälle med bilen och fått lite servicejox gjort och fått veta att det kanske var en motorstyrningsreläbox som är nåt vajsing på. En sån ja, sa jag och inser att jag kommer att få fara dit en gång till minst.

Jo, också har jag varit ett varv till på tippen med full bil.

Så finns det människor som inte tycker att jag är tillräckligt energisk!

12 kommentarer

  1. Full fart!!!! JAg har bara hunnit med fritids och en hårklippning (tantvarning)

  2. Vad är det för människor som säger så? 😉

  3. Det kan väl ingen tycka! Du är ju igång alltid!

  4. Du har alldeles för mycket energi för min smak;-)

  5. Tänk om jag hade sådana grannar som er. Inte är det någon som vill kasta in min ved fast det varit folk och släktingar här hela sommaren. Nu är den inne i alla fall och jag väntar på att mer ska komma. Suck

  6. det tror jag inte någon kan säga 🙂
    kramar

  7. HUVA, vad trött jag blev när jag kom till slutet. Det där är mer än en arbetsdag!

  8. Gun

    Jag tycker nog du är energisk så det räcker!

  9. Vad snälla ni är som hjälper grannen. Slänga in ved måste vara en tung syssla?

  10. Dumt sagt av dessa människor! Detta var u energi så det förslår!

  11. Full fart som hemma hos mig!

    Kram

  12. En aktiv dag, med andra ord. Då känner man sig nöjd och duktig när kvällen kommer.

Kommentera

