Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Morgonsammanfattning

Lilla vovven här fick ut i regnet en sväng och gå ett spår igår kväll. Ett synnerligen trist regn hade fått honom alldeles full med aktivitetslust. Han bokstavligen studsade runt i huset. Förra hösten gick vi första spårkursen med honom och vilken utveckling det har varit. Då tog han apporterna i spåret och drog som en avlöning för att göra ”slaktplats”. Pinne, leksak eller vad det nu var han hittat betraktade han som sitt och gick för att tugga sönder. Nu tog sätter han sig lugnt och pekar med nosen på apporterna så att jag får plocka upp dem om han inte rent lyfter dem till mig. Framsteg, framsteg, nu är inte apporten det spännande utan själva spåret och spårandet. Vi håller på att bli ett team som samarbetar.

Härom kvällen ville maken visa upp hunden på hundens styva lina och sprang ut i skogen tjoandes och i zig-zag. I handen höll han sin nyckelknippa som han släppte lite diskret mitt i ungefär. Sen släpptes hunden. I full fart for han men i snävare och snävare mönster till dess han satte sig vid nycklarna. Vi tror att mågen blev lite imponerad. Tur var det att det funkade, makens andra bilnyckel lämnade han i jackan på en McDonalds någonstans i Tyskland …

Annars administrerar jag. Jag söker jobb, trasslar med bouppteckning, svarar de som kanske vill köpa en hundbur på Blocket. Det ska göras det också.

10 kommentarer

  1. ullebengtsson

    Så sant. Det ska göras också och mitt i allt ska ett liv levas.

  2. Ja det hade blivit en lång omväg om Tyskland. Särskilt utan bil?

  3. Det där med bilnycklarna var riktigt kul, ja alltså att ni också bara ha rn kvar. Samma här;-)

  4. Allt ska göras, stort som smått!

  5. Härligt att ni gjort så stora framsteg med er hund!

  6. Tur att hunden skötte sitt jobb.

  7. Håller tummarna för dig och jobb. Det är din tur nu, tycker jag.

  8. TÄNK om han inte alls hade velat leta efter nycklar just idag!?!

  9. Tur säger jag också, för när jag läste var jag övertygad om att slutet skulle bli att nycklarna var och förblev försvunna. Trevlig helg, trots att du har lite trassel här och där!

  10. Amelie

    Vad roligt att hunden blivit så duktig. Tur att nycklarna spårades upp:)

Kommentera

