Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Jag har inte hämtat mig

Gårdagens vandrande med ärenden på stan har mig fortfarande fast i ett klart häpet tillstånd. Jag menar bara vad är det för dumheter att en bank vill ta betalt för att ta emot pengar?!? Och så krånglet på nästa ställe där bankkvinnan på nästa bank med all önskvärd tydlighet visade att sådana småsummor hade hon inte lust att lägga jobb på. Svara vänligt på enkla frågor verkade vara överkurs där.

Ute på den lilla stadens köpcentrum blev jag förbiträngd i kön på Lindex och när jag försökte få reda på hur man avslutar medlemsskapet i Konsum för en som avlidit står en kvinna framför först som inte gör sig någon brådska. Hon ville prata om SJ och deras återbetalningspolicy med väninnan i kundtjänstdisken och bakom mig står en kvinna som oavbrutet säger ”Vad är det de gör?”.

11 kommentarer

  1. Man slutar aldrig att förvånas…

  2. ullebengtsson

    Kafka!

  3. usch vad jobbigt, det verkar som klimatet blivit hårdare överlag, människor bryr sig inte längre
    kramar

    • Kanske lät jag i överkant gnällig. Jag gissar att kvinnan i Coop-kön helt enkelt hade någon typ av diagnos. Det knäppaste var nog bankerna.

  4. 4U2

    Förstår dig, börjar själv inse mer och mer att jag trivs: ”bättre här och lukta på de små …”! 😉

  5. Vilken underbar dag du hade igår! *ironi*

    • Fast jag fick känna mig nyttig.

  6. Som jag alltid har sagt Och som Karin L en gång lärde mig; det finns folk till allt!

  7. Det här med kontanthantering kan bli ett problem framöver. Läste idag om någon som kunde sätta in 2000 SEK på sitt bankkonto först vid den fjärde banken han besökte. Och det var i Stockholm.

    Hoppas Du har hämtat Dig nu och får en bra helg!

    • Du, det var inte ens en kontanthantering, det var per telefon från bank till bank. Det var heller inte sändande bank utan mottagande som ville ha en avgift på 65 kr.

  8. hehe… verkar inte ha varit din dag…

Kommentera

