Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Munsår

Enligt reklamen för ett tag sen kom de när man som minst önskade. Jag vet inte jag om jag någonsin har önskat mig att ett munsår ska bryta ut och förgylla min tillvaro. Det kanske är annat med er andra, vad vet jag?

Det som brutit ut nu kom samtidigt som sms från tandläkaren dock. Jag känner det just idag som att jag kunnat hoppa över båda.

Sen kan jag också berätta att om man känner sig lite så där för tröstshopping, det är höst, tillvaron lite grå, ni vet, då hjälper det inte så värst ens om hundpåsarna man köper är gulligt rosa.

6 kommentarer

  1. TT

    Men dom lila är himla snygga! ;o)

  2. Oftast kommer munsår när man är stressad eller nervös inför något. Äldsta fröken har fått gigantiska när det rört sig om bröllop och konfirmaion. Katastroferna har varit väldigt nära…

    Hoppas att du klarar dig lindrigt undan.

  3. Munsår är urjobbiga. Dyker alltid upp när jag är stressad. Ont gör det också och är fult.

  4. Tja, munsår tenderar att komma just när man har det som mest stressigt, eller varit ute i solsken. Aciklovirtabletter hjälper om man får en bra läkare att skriva ut.

  5. Men det har du ju helt rätt i. Precis som med kräksjuka kommer de ju liksom ALDRIG vid rätt tillfälle.

  6. Jag har också undrat vem som önskar sig munsår… är det något att ha verkligen? 😉

Kommentera

