Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

En kväll på bruks

Lillaste jycken vad han var duktig i afton. Torsdagkvällar är träningskvällar på klubben och vi for upp en sväng. Många hundar på plan. En del ostyriga valpar men frånsett några skall koncentrerade han sig på sitt. Nya moment går osannolikt bra. Vi har inte provat apportering förr. Tredje gången var gillt började han förstå att inte ta apporten och leka med den utan bära tillbaka den. Budföring (hunden ska på kommando gå till en annan människa och sätta sig vid denna människas sida till dess annat kommando ges), som vi tränat en del jag och maken med gott resultat visade sig funka även med annan människa i andra änden. Extra kul att kursledaren från förra hösten var den som ställde upp och dessutom sa att det var en enorm skillnad på nu och då. Jag är mallig. Mallig över en så duktig hund. Mallig över oss som jobbat så hårt. Jag är också så tacksam över hur många trevliga, hjälpsamma människor vi hittat i hundvärlden. Utan all hjälp hade vi inte alls funkat så bra ihop med vovven. Och som sagt på lördag ska jag suga i mig all kunskap jag hinner och så kanske vi törs anmäla oss i så kallad appellklass med vovven vad det lider.

Hur det faktiska tävlingsresultatet i så fall skulle bli är det samma men rackarns så roligt det är med framstegen man gör på resans gång.

5 kommentarer

  1. WOW….Du har verkligen all anledning att vara mallig! Himla bra jobbat, både av dig och din hund! Kämpa på och lycka till framäver. Jorå, jag är vansinnigt avundsjuk på er tappra träning och härliga humör….

  2. Härligt med lön för mödan!!!!! GRATTIS!

  3. Jag tycker både du och hunden ska vara malliga, med all rätt. Vad roligt att det går så bra! Vad jag behöver träna med Tyra, det är att han ska komma på inkallning då något spännande är i närheten. Hm… som kattbajs till exempel!

  4. Visst är det underbart att se hur hundarna utvecklas och hur kul de tycker att det är!

  5. Visst är hundvärlden trevlig! Min grupp är ett gäng glada och positiva personer och då blir träningen också bra.

Kommentera

