Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Kokat äppelmos

Nu är det inte så mycket äpplen kvar. Årets skörd var betydligt mindre än fjolårets.

Jo, och så var jag på biblioteket igår. Läxläsningsdags och då passade jag på att låna lite böcker. Mycket skönlitteratur har jag börjat låna elektroniskt till Ipaden men nu lånade jag böcker om brukshundslydnad och foto. Väl hemma insåg jag att i hundböckerna hade alla hundförare träningsoveraller i lila och mintgrönt och i fotoböckerna talade man om den nya tekniken som var på ingång. När som helst kan det bli aktuellt med digitala bilder på diskett.

Nåja, så mycket har nog inte vare sig hundarna eller bildkomponerandet ändrat sig under åren som gått men visst finns det tidsmarkörer som gör att saker i onödan känns helt hopplöst gamla. Äpplena på bilden känns också som om de passerat bäst före-datum.

5 kommentarer

  1. Vissa saker står sig i längden. Eller förändras inte…

  2. … och äppelsskörden lär inte bli bättre nästa år! Flygande pollinerare och andra välgörare för fruktträd har lyst med sin frånvaro i sommar …
    Lämnar kvar en redigt stor kopp kaffe 🙂

  3. Äppelmos är gott. Och jag har oxå gjort det misstaget att jag lånat böcker i ett ämne och sen när jag ska läsa dem inse att de är gamla och förlegade

  4. Oooooo! På diskett, minsann! När kommer det, jag ser verkligen fram emot det…
    😀

  5. Gun

    Hahaha, tänk det var inte så himla länge sedan egentligen.

Kommentera

