Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Det finns inget dåligt väder

Är det sant måste det vara något annat fel. För blöt det blir jag i den här typen av väder. Paraply funkar dåligt i skogen och dessutom har jag minst en arm för lite. Kopplet ska hållas (i alla fall på väg till riktiga skogen), Frolic ska vara beredda i den andra handen när vi möter ”farliga” terriers eller för att jag får för mig att lägga in något lydnadsmoment eller ett hoppa upp på sten-bus i promenaden.

Jag önskar mig riktigt sköna höstkläder för utevistelse. Enda haken med det förutom den lilla stadens totala brist på den typen av affärer är väl att de dessutom brukar ha prislappar så man kiknar.

Det vore billigare att konstatera att det regnar, det regnar på ett äckligt ihållande vis. Det är dåligt väder!

7 kommentarer

  1. 4U2

    Håller med! Jag måste ha mina bägge stavar/kryckor när jag promenerar så hålla i paraply … det går inte. Någon smart person borde komma på en bra lösning 😉

    • Jag tror den stavas dyra friluftskläder, den uppfinningen.

  2. Inte kul att Ni har detta väder just i denna tid. Vet inte alls vad jag skall ta med mej?

  3. Det där talessättet är bara skitsnack! Visst finns det dåligt väder. Fast inte här och nu, då… 🙂

  4. Försök med ”oriktiga” ponchon i plast för en tia på Hemköp, om du har den kedjan på din ort;-)

    • Mmm, fast när man går bland sly och ris och över stock och sten behöver man rediga brallor också, helst en jacka som man inte blir svettig i men ändå ganska vattenresistent.

  5. Som sagt; jaktaffärerna har bra och prisvärda kläder för skogen.

Kommentera

