Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Hund och kamera

Kanske är det det lämpligaste att göra en dag som denna. Ta med hunden och kameran ut. Jag önskar mig en bra kameraryggsäck också. Det kanske vore den prylen som gjorde att jag plötsligt begrep det här med fotografering och slutade bara trycka på knappen med autoinställningen på. Eller så spelar det ingen roll att jag inte begriper. Jag kanske kan få knäppa kort i alla fall, utan att fatta vad jag gör eller hur man ska göra för att det ska bli bra.

Jag menar, jag tycker om att titta på mina hundbilder för att jag tycker om hunden. Jag tycker om att titta på äpplet för att färgen är vacker och nu är själva äpplet mos i frysen och inte alls lika snyggt.

9 kommentarer

  1. Man måste inte vara proffs för att ta bra bilder! 🙂

  2. Skönhet ligger i betraktarens öga. Och hunden är så vacker…

  3. Jag tycker att dina bilder är fina. Man ska fotografera med hjärtat precis som allt annat så blir det så bra så. Ps Äpplen är härliga

  4. Kameraryggsäck? Jag visste inte ens att det fanns. Det står numera på min önskelista också 🙂

  5. JAg fotar hela tiden och duktig är jag inte och inte vet jag vad jag håller på me… Men kul är de 😀

  6. Du vet ju att jag älskar att fota. Jag kan två inställningar på min liten kamera som är 3 1/2 år gammal (stenålder alltså): Autofokus och Makro (symbolen med blomman, som en fotobloggare faktiskt upplyste mig om). Det räcker för mig. Det är skoj att fota, det ska inte vara ett jobb.

    • Men visst blir det mesta roligare ju mer man kan.

  7. En otroligt fin bild!
    🙂

  8. Fin bild. Blir sugen på äpplen.

Kommentera

