Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Livet efter detta

Jag har ju länge sagt att kommer jag till helvetet kommer jag och stå där vid en strykbräda och stryka. Det kan hända att jag som omväxling får dra ut hopknöcklade lortiga tubsockar som liksom knastrar av intorkad svett också, till den gigantiska tvättanläggningen jag föreställer mig att de har där. Det är fullt möjligt.

Nu har jag en ny liten fasa. Tänk om det är reinkarnation som gäller och man inte sköter sig. Det värsta vore nog att återfödas som en sådan där fisk som äter folks fotförhårdnader på spaanläggningar och turistorter.

Jag ska vara mer försiktig!

18 kommentarer

  1. HU! Men tror inte fisken mår så dåligt som det låter.

    Men tänk om man blir återfödd till en vovve i ett kärleksfullt frolic-hem?! 🙂

    Eller en ko som får ströva fritt? 🙂
    Bregott tankar i mitt huvud idag, fett & segt på nåt vis. Men gott ;-D

  2. Eller en utekatt på landet med ett skönt varmt hem med mat i om man ledsnar på sina strövtåg. Det ska man nog ha skött sig bra för att få bli.

  3. Huga…
    Vilken fasa!
    Hellre blir jag groda, en oförutsägbar sådan….

  4. Hahaha! Vilka underbara funderingar du har så här en torsdagseftermiddag!

  5. Bäst att vara det ja 😉 För vem vet…

  6. hahaha – du är rolig du 🙂
    kramar

  7. Hahahahaha! Ja, DET hade varit riktigt äckligt! 🙂

  8. Hoppsan!!!!! Bäst jag ser till att skärpa mig åxå! 😀

  9. Huva för fiskalternativet, men stryker gör jag gärna. Tubsockor o dyl, i synnerhet sådana som knastrar hamnar i samma kategori som fiskarna som äter ”folk”. Jag ska också skärpa mig!

  10. Hahahaha – du är för rolig! Sååå djupa funderingar som dessvärre sätter igång min fantasi om vad MIN uppgift blir där i helvetet ;-D

  11. Det här var djupt filosofiskt. Jag antar att Du inte heller vill bli den lilla ålen som slingrade sig in i den kinesiske mannens urinrör och opp till urinblåsan vid ett sånt här helkroppsbad. Den dog och blev bortopererad, men mannen överlevde tror jag. Helt sjukt!

    Jag gillar ju att stå där vid strykbrädan så det blir nog en del av min himmel, men jag vill inte bli satt att ´para ihop en mängd strumpor efter tvätt!

  12. Nä fy f*n, en sådan fisk vill jag då inte vara i mitt nästa liv. Jag satsar på att vara en sköldpadda istället;-)

  13. Ha ha! Höll just på med hinduismen idag och i en diskussion när jag sa att de just i födelseögonblicket valde föräldrar, typ att man står på Ica Maxi och väljer ut vilken förälder man vill ha. Jag vet att den var dålig, men sedan drog jag ett skämt om rusta och jula så det jämnade nog ut sig.

    Frågan är nog vilken är summa av ens handlingar, hur god karma man har i det här livet. Själv blir jag nog ett spöke.

  14. Hellre fotätande fisk än permanent stryktjänst iaf! Tror du det är förhandlingsbart när man väl står där? Jag menar, har man redan hamnat i helvetet kanske det inte är så farligt att dra till med en lögn och säga att värsta straffet vore att ligga i soffan och äta praliner och läsa romaner?

  15. Hahaha, vilka härliga tankar du har!!
    Fisk som äter förhårdnade måste nog vara det värsta straffet;);)

  16. Tänker att jag nog måste vara i himlen då? Ja jag äter ju inte på folks fötter men jag har inget strykjärn för det fick X med sig när han flyttade och jag har inte kommit mig för att köpa något nytt. För säkerhets skull så slängde jag även den gamla strykbrädan här i somras när jag tokröjde inför visningen. I’m in heven………

  17. Apselut – strykbrädor är hemska tortyrredskap men värre måste vara att återfödas som fotbehandlarfisk… 🙂

  18. Ash det reder sig nog med den saken.

Kommentera

