Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Stöld!

Det kallar jag det när folk lånar saker utan att fråga. En mig närstående, vi kan säga att det är en medelålders man som bor här i huset som är huvudmisstänkt. Det är han delvis för att han har erkänt. Han svarar obekymrat ja när jag frågar om han möjligen tagit mina örproppar. Min handsfree till Ajfånen är alltså i norra Jämtland över helgen. Hur ska jag kunna dammsuga om jag inte får lyssna på Spanarna samtidigt, jag bara frågar.

11 kommentarer

  1. Nä! Då blir det ingen dammsugning! Så är det med den saken!

  2. Det borde anmälas. Eller straffas med att mannen dammsuger i typ en månad.

  3. Som sagt, strunt i dammsugning! 😀

  4. nej, det går ju inte 🙂 han får dammsuga när han kommer hem igen
    kramar

  5. Skit i dammsugningen, och lägg dig i soffan och käka praliner istället!! Det är du värd tycker jag.

  6. De går inte!!!! (vad är spanarna???? Upplys en oinvigd)

    • Spanarna är ett P1-program som går på fredag eftermiddag efter trenyheterna och på lördag förmiddag vid tio tror jag. Jag laddar ner det som podcast och lyssnar när jag hinner. Det kan ibland vara fruktansvärt kul.

  7. Gun

    Självklart får han dammsuga sen då, nåt straff ska han ju ha. 😉

  8. Nu var du ju rentav tvungen att vänta med dammsugningen;-)

  9. Äsch, låt honom dammsuga då!

  10. HAN får dammsuga när han kommer hem igen. Det är ett rimligt straff!
    🙂

Kommentera

