Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Hoppsan

Det är nog det minsta man kan säga att det kändes som. Maken var trött efter att kört långt och jag är med ålderns rätt alltid kvällstrött numera. Långt från den nattuggla jag egentligen tycker att jag är. Vi kröp alltså tidigt i säng och somnade hårt och gott. Vid ettiden vaknade vi av att vännen gav skall. Vi kan väl säga som så här att tycker han att det förekommer mysko saker i huset ser han till att det uppmärksammas. Det var två av makens barn som kom hem. När maken och vovven kollat att det var så det var och maken kollat att det var bäddat till den som kom mer långväga från, somnade en tredjedel av oss om rätt snabbt. De andra två hade svårare.

Jag har liksom alltid haft gästsängarna bäddade i den mån jag haft några. Det är så mycket enklare än att dra igång med bäddande just när det ska till att sovas och man är trött. Numer bäddar jag med ett madrasskydd under överkastet dock efter att hans kattslig höghet mer än en gång lagt sina opassligheter i just den renbäddade sängen. Då känns det inte riktigt lika finurligt arbetsbesparande längre.

Om intresseklubben undrar är det osmart att ha en utekatt med så mycket långhårskatt i sin bondkattsblandning. Jag säger bara hårbollar och inälvsparasiter. Är det inte det ena så är det det andra och ingenstans är det så skönt att vara opasslig som i en precis nybäddad säng. Nu är han överlistad, jag måste vara den första som jublat över ett madrasskydd i plastad frotté på Ikea och genast köpt det till överkastkombon.

Om intresseklubben är rent perverst städintresserad kan jag också berätta att om man ska man ha två ständig pälsfällande djur bör man ha dem i samma färg och anpassa golvbeläggning och möbler till den färgen. En ljusröd och en svart är osmart men det är varmt om fötterna här.

Jag måste haft en trist helg som inte har annat att skriva om men skönt var det.

PS. Här hos mig kommer vovvebilden upp som ett frågetecken trots att det ser helt normalt ut till dess jag trycker på publiceraknappen. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det när jag nu försökt att göra om och det inte vill heller. Det kanske rättar till sig själv vad det lider annars har ni ju alla sett vovven förr och kan tänka hur grov han är i kropp och skall.

12 kommentarer

  1. Haha – skrattar gott åt dina inredningstips för ”hårbollsägare” ;-D

  2. En vakthund är bra att ha även om det är delar av familjen som kommer hem. Det där med hårfällande djur en passande färgskala var en mycket bra idé. Ska tänka på det i fortsättningen.
    Ha en bra dag!
    Skulle du möjligen träffa på solen be den då titta inom mitt också innan den går och lägger sig:-)

    Kram

  3. Jag har också alltid en renbäddad säng till eventuella nattbesökare så man slipper stöka med det då. Min katt är ju lite mer strävhårig och varken hårar särskilt mycket eller pinkar inne. Det har han nog aldrig gjort så han är minsann bara en tillgång. Möjligen är det lite äckligt med alla inälvor han lägger på förstukvisten för att visa hur många råttor han tagit

    • Pinkar inne gör han inte men han kommer in och kräks, hans kattslig höghet.

  4. Måste säga att jag tycker det är ett himmelrike med en icke fällande hund 😉
    Katt kommer aldrig in i detta hus ;-D

    Också ett städtips!? Varsågod!

    • Hmm, det var liksom jag som flyttade in i kattens hus och hunden kom inflyttande därefter.

  5. Intresseklubben har antecknat och jag ska inga pälsbollar ha, även om dom är supergulliga. Fast dom kan ju vara utedjur och hälsa på då och då 😉

  6. Jag har antecknat klart nu 😉 Vi har en hund som äter penicillin vilket påverkar mage och tarmar en del. Säger inte mer…

  7. Jag ser en vovve som tittar på mig med sina fina ögon.

  8. Vovve bilden är nog behållningen av ditt inlägg om jag ska vara ärlig. Det där med katthår – färganpassat till möblerna eller inte – är nog – ja äckligt helt enkelt. Sätter hellre på mig tofflor;-)

  9. Hmm här är det inte bara möblerna som är hundfärgade utan även golvet tack o lov! Skinnmöbler är bra att ha.

    • Utom när katten sträcker sig och kör in klorna.

Kommentera

