Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Kollektivismen i huset

I det här huset ska jag inte säga att det stjäls. Det kanske vore att ta i. Påfallande ofta är det ändå så att jag tror att jag har saker för att finna att det inte är så. Gun, fantastiskt händiga Gun har skickat små conversedojjor att ha i öronen. När jag ska skicka betalningen inser jag att maken har två bankdosor på hemligt ställe och jag, jag har ingen. Är inte det att ta det där med att dela allt i vått och torrt, eller vad det nu var man lovade, ett steg för långt?

9 kommentarer

  1. men gud så söta

  2. Då får han snäll ställa upp och pröjsa. 😉 Eller så strunta i att betala, vad ska Gun göra… dyka upp och slå dig med en gurka? Hehehehe. 😉

  3. Hmmmm…..vilken tur att han har båda dosorna. Då måste han betala allt och du har full ansvarsfrihet… 🙂

  4. Gun är inte att leka med… Det hörs ju på det internationella namnet. Bäst att se till att pröjsa!
    😀

  5. Vänta lite nu…… Om han har två…. och du ingen…. Måste de ju betyda att han betalar alla räkningar och du INGEN…. eller 😀

  6. jättefina 🙂
    vadå? har han båda dosorna 🙂
    kramar

  7. Va, har du ingen egen bankdosa!!! Skandal tycker jag!!!
    Kul att du också har köpt Converse av Gun. Mina är berlocker och är röda resp. gula. De väcker en otrolig uppmärksamhet kan jag säga!

    • Jag trodde jag hade men se maken han tyckte han behövde en extra att ha på resa …

  8. Gun

    Vid något tillfälle har jag hjälp en av sönerna att logga in med sin bankdosa genom samarbete via telefon. Jag tryckte fram siffror och han loggade in. Men visst vill man ha sin dosa för sig själv! Pengarna har kommit nu i alla fall, och jag är bara glad om du gillar dojjorna. 🙂

Kommentera

