Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Trött, tröttare

Det blev libanesisk mat också igår. Mycket mat. Sen ville ungdomen se film. Tanten somnade i soffan.

På morgonkulan är jag ensam vaken med katterna. Gammeln i en verkar obeveklig. Jag har ensam i morgonen läst två av min mammas gamla flickböcker som nu finns hos dottern och gråtit lite. De enda jag känner som kan gråta över slutmeningen ”Kitt, du är det käckaste jag vet.” är nog dottern och jag.

I dag bär det norrut igen. Förhoppningsvis har vi kvar ett hus att komma hem till, säker kan man inte vara.

20110925-092935.jpg

3 kommentarer

  1. Böcker som nostalgitripp och sorgebearbetning tänker jag att det är.
    Jag gråter av sånt också, känner igen. Tänker ibland på det Du skrev för ett tag sen om att Du kände närhet till Din pappa, inte vid graven, men i aktiviteter och saker som påminner om honom. Nu ska jag snart gå ut i trädgården och plantera höstväxter och känna närhet till min mamma. Jag använder till och med hennes gamla trädgårdsspade. Den är så väl använd under många år att den nästan slipats som en kniv nertill.
    Ha en bra söndag!

  2. Böcker är underbara! Minns när jag läset om Kulla-Gulla. Om och om igen och alltid lika bra…

  3. Klart du somnar till filmen om du är uppe mitt i natten;-) Libanesiskt mat = mums:-)
    Bocken såg härligt gammal ut – kult och nostalgi i ett.

Kommentera

