Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Det är nåt visst med ungar

Alla sorters ungar. De som växer i otakt har jag ett extra gott öga till. Magra tolvårspojkar vars näsa eller fötter har växt till vuxen storlek medan resten är pojke. Rottisvalpar med för stora tassar för kroppen. Schäfervalpar med gigantiska öron. Sedan när allt växt klart kan det mycket väl bli vackrare men aldrig sötare. Den här lille killen har satsat på tillväxt av tassar och öron till att börja med. Kropp, huvud och päls kommer nog sen. En liten tuffing som fräste åt rottisen som han nog tyckte var både närgången och för ivrig. De andra två katterna som är mer vana låter sig gärna slickas och kan utan problem kura ner sig hos hunden i värmen mellan hans tassar. Trots ett idogt lurpassande hann jag aldrig med att fånga det på bild. Det är det jag säger, det är ett slit att fota naturen.

6 kommentarer

  1. Kunde du inte bett Terje Hellesö om råd?

    ps. här ser annorlunda ut? fint!

  2. Vilken sötnos! Men han ser lite bekymrad ut… 🙂

  3. Stackare!

  4. Han ser ut som en rynkig ET eller om det var en icke rynkig Gremlin.

  5. Jamen det här är ju en liten Vilda och Morris, som dotterns orientalkatt eller vad de nu heter. Ser ut som små gremlins och är de enda sociala katterna med alldeles för stora öron, ögon och tassar. Jag fick just en bild på Vilda som jag tänkte lägga ut under dagen.

    Förresten så är det inte jag som har tagit bort någon giftiga dammtusskommentar. Ville bara säga det. Kanske är Mikael Karlsson 😉

    • Fast dettta är Devon Rexer eller vad det kan heta i plural. Extremt sociala skulle jag säga att de är de med.

      Om dammtussarna trodde jag att jag skrivit att det var något jag vetat länge att det samlades farligheter i dammet och koncentrerades. Dammsugarpåsar skulle man slänga som deponisopor enl staden vid fjällets fots avfallshanteringsbrochyr.

Kommentera

