Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Morbrorn

En trevlig teatereftermiddag har vi också haft. På Folkteatern i Gävle gavs sista föreställningen av ”Morbor Vanja”, Själv tycker jag att den bör heta ”Onkel Vanja” men så är jag i vissa avseenden helt stockkonservativ. Vi kom i absolut sista minuten. Maken skulle hinna klippa sig först. Maken klipper sig när det varit akut i en månad. Han klipper sig också helst på små lite märkliga salonger. På den dit han var idag blev han frissad som Beckham. Lite märkligt ser det ut med en spretande buspojkslugg men han ska väl tvätta håret snart och då gissar jag att den lägger sig luggen.

Visst vill ni se en bild till på valpen som satte makens hjärta i brand idag? Själv ska jag ta mig ett glas vin och fundera på vart alla onklar tagit vägen.

10 kommentarer

  1. Visst skall Onkel Vanja heta Onkel Vanja … där håller jag med dig, stockkonservativ … hmm … nja …för att vi tycker det behöver vi ju inte vara det. Stockkonservativa, eller hur?

    Kram!

    • Det är inte bara det som fått mig att inse att jag är sådan i VISSA avseenden. I andra hänseenden har jag en åtskilligt mycket mer hejsan hoppsan-inställning, nytt är kul.

  2. Underbar valp 🙂
    Hoppas teatern var bra, och att du hittar en onkel, jag har inte sett nån idag, trots att jag sett extremt mycket folk på en gång 🙂

  3. Hur gick det med outfiten?

    • Njaäe, kulturkoftan passade inte.

  4. Åh, vilken söt liten plutt!

  5. annieverse

    Ja, farbror Vanja låter ju HELT barockt. Kulturskymning!!! (Med eller utan kulturkofta)

  6. Man får väl inte bara byta namn sådär hursomhelst?!?!?

    Vilken söt liten rackare 🙂

  7. VA????? Morbror Vanja.. vem säger att det är en morbror, det kan lika gärna vara en farbror.
    För mig är det alltid Onkel Vanja, så det så…….

    • Fast han var ju Sonjas mors bror, så nog var han en morbror. Men visst känns det ändå som att ”Onkel Vanja” är ett bättre namn just för att det är så känt.

Kommentera

