Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Hur dystert det än är (varning till känsliga läsare utfärdas)

Behöver vovven aktivitet. I dag har han haft ont och varit gnällig. Utan att vara veterinärkunnig ett enda dugg gissar jag att det kan vara magen som inte mår helt bra. En grästorva innan för dörren från det ena hållet har resulterat i mattvätt. Ute i skogen fick jag det tvivelaktiga nöjet att trä en bajspåse över handen och dra ut närmare en meter gräs den andra vägen. Hundmagar är inte komagar. Gräset påverkas väldigt lite av passagen. Det mister sin gröna färg men annars är det oanfrätt.

Hade hans ont verkat vara av annat slag kanske vila varit bättre men en mage av det slaget behöver motion. Matten har lagt ett spår och bara maken blir klar ska vi ut och gå det. Eller rättare sagt maken och hunden får gå ut och leta mina pinnar. Han har slarvat en del på slutet så det här har jag försökt göra lätt. Jag ska nog sitta på en stubbe med en kopp kaffe och en kamera medan de andra jobbar.

5 kommentarer

  1. Ja det kan sannerligen bli besvärligt när de käkar gräs, de ”små” liven … Jag försöker hänga med och avstyra när StinaFina får för sig att ta sig en tuva … men man hinner ju inte alltid med i svängarna. Hoppas att aktiviteterna gav resultat och att vovven mår bättre nu.

    Kram!

  2. Din beskrivning handen i bajspåsen och det ”gräsliga slutet” känner nog många hundägare igen, i alla fall tror jag det 😉 För mig är det då inte obekant! Men spyorna har jag sluppit…..
    Lycka till med spåret!

  3. Mysigt….. 😦

  4. Det där har man varit med om ett antal gånger! Inte trevligt alls, men man måste ju hjälpa dom! Hoppas aktiviteten lugnar magen, vilket jag tror det gör=D

  5. mina två vovvar äter gräs och rensar magen på det viset eftersom de spyr upp det igen
    hoppas att du känner dig bättre än vad du skrev om i förra inlägget
    kramar

Kommentera

