Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Jag är mallig

Jag är så mallig att jag småler mig fram. Inte nog med allt installerande och fixande. Dessutom körde min lilla adept körlektion igår och en hel del börjar falla på plats. Fortfarande blir det lite besvärligt ibland när det behövs rattas, växlas och tittas samtidigt men bara en päronsväng i går och jag tror poletten om styrande när man backar trillat in. Att det dessutom nästan alltid funkar med start i backe, vad kan man säga? Jag är bra! Jag precis som Lotta på Bråkmakargatan kan allt.

Dessutom har jag installerat Worml. Så nu kan Lillemans svärmor skicka bilder på sonen genom ett maskhål i cyberspace. Det hade ju gått lika bra att maila men inte lika kul. Kul vill man ha! Kul kan man aldrig få för mycket.

7 kommentarer

  1. Du är precis som LOTTA!!!!! KAn allt!!!! 😀

  2. Kära Lotta på Bråkmakargatan var även min favorit den där envisheten är bra att ha för man kan ju så mycket då.

  3. Det förstår jag det … att du är mallig. Vem skulle inte vara det. Jag tänker i alla fall inte börja kalla dig Kalle Stropp bara för att du är stolt över dig själv. 🙂

    Kram!

  4. Det var ett riktigt teknikinlägg det där. Allt fattade jag inte kan jag villigt erkänna.
    Svar: Jag ska hälsa Åsberget ostarna från dig nästa gång jag är inne i butiken. GODA var de,det är helt säkert!

  5. plattan i mattan 😉

  6. Du har all rätt att vara mallig!

  7. Det där med att köra och växla och hålla koll på rödljus är en krånglig historia. Jag trodde jag skulle ha mitt körkort på nolltid men det visade sig lättare sagt än gjort. Fortfarande livrädd för alla annan trafik, trottoarkanter, vägbulor och andra hot i min bilkörarvardag.

Kommentera

