Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Dramat fortsätter

Nu är grannen med fru och barn ute och pratar med tallen igen. En stege har de med sig och ett lakan. Katten i trädet verkar dock inte så sugen på att klättra ner trots att den enligt uppgift sitter där på fjärde dygnet. Undrar just hur det kommer att avlöpa. Tallen står lite dumt till också. Svårt för vare sig brandkår eller sån där som jag inte kommer ihåg vad de heter som man kan åka upp i när en stege inte förslår.

Jag hoppas ju att jag har rätt och att där inte brukar dö katter i träd utan att de så småningom kommer ner. En del sådan tvärsäkra saker har man ju med åren varit tvungen att revidera. Numera drunknar man inte ens om man badar bara en halvtimme efter att man ätit.

7 kommentarer

  1. Okej, jag har aldrig hört att de svultit ihjäl… men det verkar ju vara lite av en tradition bland kattägare att lite då och då plocka ner dem från höjder de inte kan ta sig ner ifrån… Gärna samtidigt som katten frenetiskt klöser sin räddare.

  2. Jag rekommenderar att ägarna går undan men lägger fetaste leverpastejen i närheten. En hungrig katt brukar ta sig ner. Bara nu ingen på marken hinner före…

  3. Det kanske är en skylift du tänker på.

    • Japp, så är det de heter.

  4. Vår gamle Findus gillade inte leverpastej så särskilt. Hellre då kyckling eller lax. Men så trist. Jag vill ha dagliga rapporter över kissens förehavanden, nusituation och mående. Vad har man gjort, resultat osv. Har Du pratat igenom situationen med grannarna? Kan man stötta upp dem på något sätt osv?

  5. Jag är helt övertygad om att katten kommer ner om h*n får vara i fred ett tag. Dom är inte dumma….

  6. Håller med Veiken…. HAn kommer ner när de lugnat ner sig…. Får man hoppas. Eller när det blir hungrig (vem vet vad han har för sig om nätterna)

Kommentera

