Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Röja kök eller sitta här?

Det är frågan. Lilla vovven har fått frukost och så har han vattnat äppelträden. Efter det går han raka vägen till sovrummet och snurrar hop sig i korgen.

Gårdagens tur till bruks blev ännu en uppvisning i övertändning. En ivrig hund inne på agilityplanen som skäller för att hans husse inte är snabb nog med hindren så att han får sätta igång driver vår hund till att närmast krypa ur pälsen. Där blev det heller inget av med de där fina fotona jag skulle ta av vovven på den planen. Två skällande studsbollar är två för mycket i samma ”hage”. Vi går till lydnadsplan vi. Inte blir det något vidare fotograferande därifrån heller. Snygga bilder på sittande och liggande hund och bara sudd där han rör sig. Jag tror helt enkelt att jag måste ha en massa mer ljus för att kameran ska hinna med. En fredag efter jobb i oktober är för mörkt för en hund som gör allt han gör mer fort än alltid rätt.

Maken tränade fotgång och jag tog fram ett hinder. Hunden fick syn på det och kom som skjuten ur en kanon, över hela planen till mig. Hoppade glatt över och drog sedan tillbaka till maken. Varför vänta på sega människor och deras sega kommandon. Tas det fram ett hinder ska man väl hoppa?

Ungefär så här. Huga! Jag som sett en studie i blanksvart päls, spelande muskler och perfekt skärpa. Fotomodellen gjorde i alla fall sin del av jobbet med fart och fläkt.

5 kommentarer

  1. Undrar om han inte översteg hastighetsbegränsningen 😀

  2. Kul hund Du har! Han har verkligen driv! Antagligen finns inte så mycket ljus att detta skulle bli skarpt med automatik.

  3. Miss E hoppar också direkt när hon ser hindret. Högt dessutom och innan jag hinner öppna munnen!

  4. vad härligt med en framåt hund 🙂 Sluggo tillhör också de där ivriga som vill så mycket, Nemo hänger gärna med och gör allt som jag visar honom men i sin egen takt liksom
    kramar

  5. Kul att Du hann plåta också.

Kommentera

