Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Jag vet att det är larvigt

När jag lämnade exmannen bestämde jag dock att en lyx jag skulle unna mig var att ha matchande sängkläder. Nu undrar jag irriterat vart alla sådana som är två likadana påslakan och två likadana örngott har tagit vägen. Här är ingen brist på lakan. Det är inte det. Det är bara som de som hörde ihop inte längre är på samma ställe. Obegripligt! Fullständigt obegripligt. Framför allt, om någon stjäl/lånar lakan varför tar de då inte jämna par med matchande örngott?

15 kommentarer

  1. Det finns en lösning. Skaffa ett gemensamt täcke vilket får som följd att man har ett stort gemensamt påslakan.

    • Mmm men när det blir höst vill vi ha det olika varmt.

  2. Ja Herta har ju lösningen på problemet, som jag dock aldrig råkat utför måste jag säga.
    Å du – ta varma kläder på dig om du ska vistas ute under agility tävlingen, för det är ju inte du som kommer att springa dig varmt;-)

    • Ibland misstänker jag ungdomspersoner för en del oknytt.

  3. Känns igen…hittar själv sockar här o där i mitt hem…ingen av dem matchar nån av de andra…skumt 😉

    • Märkligt. Det skyller vi på hunden här.

  4. De där känner jag igen åxå…… 😀

  5. konstigt, med lakan har det aldrig hänt men sockar, varför och vart tar den ena sockan i ett par vägen tro
    kramar

  6. Du får göra som jag gör med sockarna – köp allt i samma färg. Allt matchar med allt!

  7. Jag har alltid matchande sängkläder i dubbelsängen, något annat skulle inte fungera… herregud, jag hade retat ihjäl mig på det!

    • Det är det jag gör.

  8. Gemensamt täcke!?!

    Aldrig i livet!

    Jag vill fisa i fred under mitt eget, inte ta del av någon annans!

  9. TT

    Mannen tog hem så fina norska duntäcken i somras så jag måste ju till enormt stora sorg köpa en massa nya matchande lakan de de har en annan storlek.

  10. Jag vet var mina påslakanspar tagit vägen … Gökungarna dök in i linneskåpet när de blev puttade ur boet ;-D … fast jag behöver inga påslakanspar j… just nu i allafall ;-D

    • Det skulle förklara saken här med men det är bara halva par borta. Hur dumt som helst.

Kommentera

