Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Hemma hos oss

Fungerar inte tv:n. Den får ingen signal. Internet vill bara funka på halvfart och just nu håller jag på med att återställa telefonen till fabriksinställningarna. Den skulle uppdatera facebookappen och sen vill den inget alls mer.

Maken säger om tv:n att det där med antennkabeln på vinden, det ska han kolla upp. Det har han sagt i närmare en månad. Bonussonen muttrar surt frågan till sin far om det finns tv där på hotellet där han bor så att han kan titta på fotboll åt hela familjen.

En tv brukar funka och det är den i vårt sovrum. Den ligger liksom först på kabeln om jag säger så. Så maken ska gå upp på vinden och kolla vilken dag som helst. Mitt förslag att dra en ny fräsch kabel från huvudkontakten möts med ett ”Men vi har ju redan ett plaströr”.

Hur som haver blev bonussonen lite less när fotbollen hotade att missas och han rustade sig med ficklampa för att ta sig upp på vinden själv. Det gick så där. Vindsluckan kräver en öppningsmanick. Nu har vi gått igenom alla kända ställen där verktyg kan förvaras utan att hitta den.

Ibland tänker jag att det enklaste nog vore att bara flytta.Till nåt ställe med lite mindre speciallösningar och en aning mer standard både när det gäller tv, internet och öppningsmanicker.

8 kommentarer

  1. Det låter onekligen som ett smidigare alternativ. I alla fall om man vill vara på den säkra sidan tekniskt sätt!

  2. Vi har också en massa speciallösningar här i huset. Inte så populärt bland barnen,Fotbollen skulle inte jag ha nåt emot alls att missa;)

    • Jag har inget emot att missa den heller.

  3. Frustrerande när det tekniska strular! Men ni löser det säkert snart 🙂

  4. Ibland vill man verkligen ha tillgång till en teknikfreak som vips kan fixa sånt här. Jag är kraftigt sur på att vårt internet krånglar fortfarande. Det stänger av sig själv flera gånger om dagen, dessutom varje gång gubben försöker använda paddan. Och så blir det till att gå ner till källaren, stänga av routern, vänta en stund och sätta på igen. Då funkar det en stund till. Det finns en lösning på gång men jag vill att det ska fungera NU! Jag är trött på det här!

  5. Många män gillar speciallösningar.

  6. Jag rekommenderar hyreslägenhet. Inga speciallösningar och inget behov av en man överhuvudtaget…så de kan lugnt åka på tjänsteresa eller semester utan att hela hushållet rasar och ingen kan lösa det.

    • Men då måste man ju ta både första och sista hundrundan. Dessutom är jag ju kär i karln.

Kommentera

