Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Jag tror han läser tankar

Jag tittade på stora stenen och funderade på om jag skulle säga åt vovven att hoppa upp och sätta sig där. Mest för att hitta på nåt för att framstå som en lite skoj person som hittar på saker att göra och som har belöningar i fickan om man gör det. Medan jag tänkte lyfte han huvudet från gräsätningen, tittade på stenen och tittade på mig. Klart det är värt en kvarts Frolic. Lite balansövning får man på köpet.

Lite smått håller jag på att försöka få honom att kunna gå fot sakta bakåt också. Vi kan väl säga att det går så där. Huvudet följer med. Tassarna lyfter från marken för att få huvudet ännu längre bakåt. Eftersom rumpan inte fattar att den måste röra sig är en bra balans ett måste för en voffsing. I afton blev jag närmast rädd att han skulle slå över. Söt är han i alla fall när han trixar till det.

2 kommentarer

  1. Vad duktiga ni är och roligt verkar ni ha bägge två! Trixa på…..

  2. Tankeläsare har vi lite överallt.

Kommentera

