Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Så blixtrar det till

Ibland blir jag bara så för mycket för arg. Gnälliga, småsnåla surkärringar. För en och en halv månad sedan fick den nya köparen av pappas lägenhet tillträde till den. Där lämnade vi en tvättmaskin (egen) och lampor för att det skulle vara lättare att komma på plats och se något. När jag är hos mäklaren för att lämna en sista nyckel ringer kvinnan och klagar på städningen. Det borde jag inte ta åt mig av alls eftersom mäklaren anlitat en städfirma. Nu är det på det viset att om man har samma plastmattor i en lägenhet sedan 1987 blir det till sist nött och en del fläckar vill liksom inte gå bort. En lika gammal toastol är inte fullt så fin som en ny. Ett handfat får på 20 år sina skavanker. Mindre än normalslitet men ändå och för övrigt köper man en lägenhet i det skick den är. Vill man vara med i budgivningen för man annars slipper man.

Nu idag, en och en halv månad senare ringer kvinnan och gnäller över en tvättstugecylinder. Det vill hon då rakt inte betala 200 kronor för en ny inte. Att sen pappa aldrig satte sin fot i tvättstugan utan tvättade i den egna tvättmaskinen och därför förmodligen ingen cylinder tagit hem har inte med saken att göra. Föralldel, rätt ska vara rätt men fy så less på tonen och gnället jag blev. För 200 kr ringer hon till mig och gnäller efter en och en halv månad. Inte ens vänligt frågar om vi sett till någon till att börja med utan ett surt ”Det fattas saker som skulle följt med lägenheten”. Joo då, men du fick en del på köpet också. Joorå, jag ska betala och så ska jag tänka lite på hur småsnålt det känns från både hennes och föreningens sida. Men förbannad det blev jag – helt gratis.

15 kommentarer

  1. irrhönan

    Trollkarlen har en helt underbar metod att hantera såna människor.

    ”Så synd för dig att du ska ha det så eländigt jobbigt och vara så arg! Så jobbigt du måste ha det!”
    (Men jag har det bra där jag står, och din surhet droppar av mig som regn på goretex… 😉 )

    Jag ser henne framför mig. En liten människa med ”stora” problem. En tvättcylinder till 200 kronor. Vilken världkatastrof. Bryt ihop och gå vidare. 😉

    Eller rättare sagt – ruska av dig eländet. Hitta nånting att bli glad över.
    Här skiner solen och jag ska snart ner och äta en god lunch! 🙂

    • Jag blir förbannad men det mår jag egentligen inte illa av.

  2. Skit i kärringen är mitt råd. Men jag förstår din känsla…

  3. förstår din frustration, för en del människor är glaset alltid halvfullt

  4. Jag FÖRSTÅR dig, en del människor har tagit till sin livsuppgift att vara missnöjda. Jag har levt med en sådan, så jag vet!!!!!!!! Skönt att brodern hade lösningen, eller hade du redan betalat surkärringen?

  5. Säger bara grrrrrrrrrr å suck! Död åt personen;-)

  6. Jösses, det är nog en sån som gråter när hon skiter…

  7. vilken kärring, småsnål och gneten, vad är 200 kr liksom
    kramar

  8. Vad i all världen är en tvättcylinder? Som ska följa med en lägenhet? Aldrig hört ordet förut.
    Trist med såna här småsinta typer. Men de lider mest själva, de ska ju alltid stå ut med den egna personen. Vi andra drabbas ju bara ibland.

    • En manick man sätter i ett bokningssystem till tvättstugan. En låscylinder så att ingen kan knycka ens tid och så att man inte kan boka mer än en i taget.

  9. Och jag vet inte om det heter så egentligen. Tvättstugelåscylinder kanske men det blev så galet långt.

  10. Pia

    Gillar Irrhönans ”svar på tal”!!! 🙂
    Det spelar ingen roll med sådana människor, de hittar ALLTID något att gnälla över.. Usch så det är tråkigt med sådana människor! 😦
    Kram!

  11. När grannarna sålde sitt hus i Sollentuna så undrade köparen
    1: Om dom hade rengjort tvättmaskinen inuti (!)
    2: Hur dom skulle reglera vattenräkningen som skulle uppstå efter slutstädningen…

    Man slutar aldrig att förvånas!

    • Man slutar aldrig att förvånas, så sant, så sant.

  12. Åh herregud, råder det krig om tider i gemensamma tvättstugor??? Man stjäl för varandra! Låter helt otroligt. Underligt att det inte är fler krig i världen på gång.

Kommentera

