Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Hoppsan

För en gångs skull skrattar jag lite åt en rottweilerattackartikel i kvällspressen, i det här fallet Expressen. Hur tänkte han liksom? Överfalla kvinna med rottis verkar lite ähum. Humlan framförde en teori om att det var någon självmordsbenägen som inte riktigt vågade själv. Är det så att vovven nöp lite tycker jag nog att det inte var mer än rätt och riktigt.

De två på bilden har inte så mycket med saken att göra. Enda sambandet är att det är en karl och en rottis. Det var dessutom mest som jag ville visa er min senaste ”app” som lägger till vatten i nederkant på bilder vare sig det fanns där eller inte från början. Det börjar bli gräsligt lätt att manipulera bilder numer.

17 kommentarer

  1. Oj då … kan man göra sååå … manipulera bilderna alltså. Kul! Vad heter den appen?

    Visst får killen i joggingspåret skylla sig själv. Kanske såg han inte vovven först innan den kom som en projektil och räddade matten. Min lilla StinaFina hade nog inte klarat av det 🙂

    Det skulle inte förvåna mig om överfallaren i joggingspåret anmälde matte och hund för hundöverfall … Hundar får ju sällan ”rätt”.

    Kram!

    • Den heter ”Watermyphoto” och var gratis tom.

  2. Vad tjusigt. Snart är inget vad det ser ut att vara! 😦 Fast det är roligt! 🙂 Ska nog testa….

  3. WoW, vilket foto.
    Är det någon hund man känner sig trygg med så är väl en av de hundraserna just en rottis?! Vilken fåne som överföll. Kan inte ha haft alla hästar hemma…

  4. Har idagarna skaffat mig en lite nyare telefon…. Med appar och hela midevitten…. JAg känner mej helt OFF….

  5. Nästan för lätt men samtidigt kul!

  6. Jodå, här håller jag med rottisen. Å din app är cool, väldigt cool – men ingen sport;-)

  7. Haha! Tänkte precis detsamma när jag läste den artikeln. Hur tänkte han där, liksom? Men den typen av karlar tänker nog inte alls. Tyvärr…

  8. Rottweiler seglar sakta men säkert upp som min favvo-hund inför den dag när jag på grund av uppnådd pensionsålder kan ha hund och inte behöver lämna den ensam (usch att det skall vara åtta år kvar)
    Idag står det mellan labrador retriever och rottis.
    Rottis leder lite just nu;-)

    • De kan vara helt ljuvliga men med den här är det ett jäkla jobb också för att han inte ska hitta på egna hyss av ren tristess.

      • Sån kan jag också va

  9. Vad kul, vad heter den appen?
    Rätt åt killen som gav sig på tjejen, hoppas han fick sig ett ordentligt”bett”

  10. Synd att han inte bet av pungen. Det förtjänar såna som han.

  11. När jag blir pensionär så ska jag ägna dagar åt att greja med bilder! Det är så himla kul. Avis på Din app.

  12. …. han tänkte inte alls – han var ju man ;-D
    Vilken festlig app – själv begriper jag mig inte på det där med appar – tekniskt funktionshindrad som jag är 🙂
    Gomorron

  13. Vilken rolig app, vad heter den?

    • Watermyphoto.

Kommentera

