Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Märkligt

Jag har i flera dagar letat efter två nycklar. Den ena visste jag att jag hade men den andra är det min bror som säger att han tror jag har. Jag har letat, och jag har letat. Dessa nycklar går till ett bankfack där pappa förvarade sina försäkringsbrev och en del andra gamla papper. Jag vet ju att jag hade den ena eftersom jag har tömt bankfacket.

I dag tittade jag dock på ett mycket märkligt ställe för borttappade nycklar, nyckelskåpet. Där hängde den ena. Då är det alltså bara den andra kvar. Den som jag inte alls har något minne av att jag tagit emot.

5 kommentarer

  1. Om du inte har något minne av att ha tagit emot den så är det väl så … Din brors minne kan väl svika det också … eller 🙂

    Kram!

  2. Konstigt ställe. Har du kollat bland skoputsgrejerna? Ett tips bara.

  3. Ruth in Virginia

    Sista stället man tittar är vanligtvis det ställe där grejen BÖR vara.
    🙂

  4. TT

    Jag letade länge efter nyckeln till bankfacket vi ärvde efter mina fosterföräldrar tills broder stilla påpekade att det numera var ett plastkort… som jag inte heller hittade…

    • Jag gissar att det för oss bara är att betala för en ny låskolv och säga upp bankfacket.

Kommentera

