Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Vardag igen

Jag har kollat vilt på sätt att ta sig till Mullsjö nästa helg. Köra bil känns lite jobbigt om man ska vara ensam chaufför. Tåget var snordyrt och busstidtabellerna ger intryck av att jag skulle bli tvungen att stanna som inneboende hos dottern. Värre kan man nog ha det men frågan är om de skulle uppskatta det i långa loppet. Lilleman och hans A verkar dessutom som om de bara ska svischa förbi en snabbis mellan högskoleprov och jobb igen i Oslo. Jag vet inte jag, måhända blir jag hemma.

12 kommentarer

  1. Fullt förståeligt om du väljer att stanna hemma! Inget av transportmedlen verkar vara då särskilt lockande. Nästa gång ser läget kanske ett helt annat ut, eller hur…

    Ta hand om dig!

  2. Mullsjö… En av mina favoritorter. Men jag förstår om du stannar hemma.

  3. När det gäller tåg finns väl inget ”sista minuten”. Det är väldans dyrt om man inte är ute i god tid.

    • Bara för ungdomar och pensionärer.

  4. Synd…. Men tåg verkar tyvärr aldrig vara ett alternativ….
    Klart du ska ge dej på lite sockar med långa skaft 😀

  5. Tufft beslut det där….fattar inte varför tågen ska vara så dyra…ska det vara miljövänligt att skrämma ut folk på vägarna med sina bilar istället när de ser tågpriserna???

    Nä fy…ha de gött iallafall! 🙂

  6. Annars får Du stanna hemma och ”boa”.

  7. Det är ju bara att singla slant…

  8. Buss?

    • Ja, det var ju med dem det bara fanns plats i ena riktningen.

  9. Min syster bodde i Mullsjö för några år sedan…..

  10. Tåg är både dyrt och osäkert.. Kommer fram – kommer inte fram. Det gäller att ha tid om SJ inte kan hålla tidtabellen. 🙂

Kommentera

