Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Tråkig vecka

En tråkig vecka för bloggen har det varit. Själv har jag inte haft det så tråkigt alls. Dagen idag måste jag snabbt berätta om. Jag har en banktjänsteman på min bank. Fast mer en kvinna. Hon är rätt fantastisk. Hon gör sitt jobb. Hon fixar lite extra. Hon ringer några samtal. Hon fixar och donar. Nu är kanske allt fixat. Man ska inte ropa hej men hon har lagt ner ett jäkla jobb och en massa servicekänsla på oss. Det är faktiskt inte så dumt alls. Jag kan inget säga om banker i allmänhet. Jag har bara mött enskilda banktjänstemän. Just den här är fantastiskt bra att ha och göra med. Jag tror att jag blir kvar på hennes bank så länge hon är det.

5 kommentarer

  1. Trevligt för jag tror tyvärr inte att det är en självklarhet. Även om många banker talar om en egen kontakt.

  2. Banker i allmänhet kan man bli galen på, de liknar numera mest ett snabbköp i ekonomi, en institution som försöker tjäna mycket pengar på oss kunder. Men enskilda banktjänstemän kan ju inte rå för det. Jag har också haft väldig tur med det både på Nordea som jag hade förut och på Västra Värmlands Sparbank som jag har nu (bytte för att det inte gick att ringa till det egna bankkontoret på Nordea)

  3. Så kul!!! Jag har också en ”bästis” på en bank. De växer inte på träd om man säger så. Så låt oss vara rädda om dom!

  4. Visst är det så att det är enskilda människor som gör skillnad. Och vilken skillnad sen! Klart man stannar kvar i den banken så länge en sån ”pärla” finns där.

    Kram!

  5. Vi har också en jättebra banktjänsteman på vår bank här nere. Och han är man, dessutom. Hur bra som helst!

Kommentera

