Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Det där med födelsedag

När jag var i staden vid fjällets fot härom sistens pratade vi om det. Vi är liksom ett helt gäng småflickor som fyller femtio nästa år. Eventuellt kör vi ihop alla födelsedagar till en och i så fall blir det ett rejälare kalas antar jag. Det behövs nog mer vin och tid för att styra upp det.

Maken är som skojig han. Vad än jag försökte önska mig igår styrde han upp det mot resor för två. Jag tror jag förstår hur han tänker.

Jag provar att önska mig en häftigare kamera, han föreslår en resa för två. Jag säger en Crock Pot, han föreslår en resa för två. Jag provar med ett renoverat kök, han föreslår en resa för två. Jag provar så smått med en skön totalrenovering på salong för tant, ansiktsbehandling, massage, fotfix och sånt, maken föreslår en resa för två.

Hörde jag ett ”Vad är en Crock Pot”?

En manick med timer som långsamt fixar mat åt en under dagen. Grejen som kan ge en nylagad kalops när man kommer från jobb och annat på eftermiddagen. Lite trist och husmoderligt men …

Nå ok då, en tur på Hurtigrutten skulle inte sitta fel, Transibiriska skulle vara lite att fara i pappas fotspår det med, det fick han när han fyllde femtio och visst kan jag offra mig och kvista till Toscana eller Nya Zeeland. Man ska inte vara vrång och omöjlig.

PS. När jag säger en Mulberryhandväska, gissa vad han kontrar med då?

6 kommentarer

  1. Kan du inte försöka förklara för maken att det går bra med både och 😀
    Svar: Jag törnade in på soffan tiiiidigt igår efter att ha lämnat in tentamen – tror jag är för gammal för seriösa studier 😉 Nåväl, jag vaknade till liv igen vid 22-snåret … men inte så länge 😉

  2. Men snälla, maken verkar vara på gott humör.En resa kan kompletteras med en väldans bra kamera, en Crock Pot kan väl köpas på plats i Crock Pottarnas land. Det sistnämnda kan väl vara något Dej lämpligt Finns mer sorter där än härhemma. Och vad det gäller totalrenoveringar kan man göra dem på många håll i landet.

  3. ASG:-) Nu har jag bara en stilla undran och det är om maken tänker på samma slags resa som du. Har en känsla av att han inte direkt gör det.
    Så jag får väl önska dig lycka till med att förtydliga vad du verkligen vill ha;-)

  4. Har Du testat Crock Pot? Funkar det? Jag skulle nog bli nervös av att veta att något liksom kokar på egen hand i köket när ingen är hemma.

    • Bror min har en och är himla nöjd.

  5. Jag gissar på:
    ”En resa för två”!

    Vad vinner man?
    😀

Kommentera

