Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Varför gör han så?

20111105-132640.jpgMaken tycker själv att han är himla rationell. Kan någon förklara vad det finns för vinst med att förbereda kattens mat på det här viset. Jag som bara är kvinna ser liksom inte vilket problem det löser att ta fram skål och burk och ställa på diskbänken. Jag tar fram skål och kattmat när jag ska ge katten mat och vill annars ha så få saker som möjligt på diskbänken. Vad är det jag inte förstår?

Svar till signaturen

”En som frågat förr”

11 kommentarer

  1. Att inte glömma.
    Att få katten och inse och veta att han inte får man nu utan om en liten stund. Detta liten stund skall man dock för övrigt inte använda på varken katter ellerl ungar. Funkar inte.

  2. Se där ja…hade jag gjort så hade äldsta katten nog stirrat mig till döds..haha

  3. Ingen susning. faktiskt. Men ovanstående kommentar att han gör det för att inte glömma ge katten sin mat … låter rimligt.

    Kram!

  4. För att inte glömma är det enda jag kan tänka på.

  5. Fel ursäkt av maken tror jag. Rätt borde vara ”för att jag ska bli påmind om att ge katten mat idag” Eller?

  6. Meh, han har ju sparat säkert tre sekunders arbete! 😉

  7. Nu har ju ja ingen katt….. men….. Jag förstår din fråga! Men svaret måste jag lämna öppet…. Jag förstår inte heller….. 😀

  8. Några har ju redan haft idéer om makens beteende. Har ingen katt heller men jag måste medge att jag har viss sympati med maken. Gör så också ibland, å vet inte varför heller;-)

  9. Gun

    Hahaha, måste erkänna att jag nog har vissa likheter med din make.

  10. Gun

    Måste tillägga att jag inte riktigt vet varför man gör så. Någon form av hjärnskada gissar jag på. 😉

  11. För att inte glömma bort kan jag tänka mig! Åtminstone skulle det kunna fungera så här.

Kommentera

