Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Hade jag inte förstått bättre …

Bonussonen fick i förmiddags frågan om han kunde tänka sig att vara behjälplig i projektet tvätta och måla fulfurutak idag. Han lät så uppriktigt ledsen när han beklagade och meddelade att han tyvärr måste ägna dagen åt studier.

När jag kastade ett getöga in på hans kammare såg jag vad han studerade. Interaktiv, alternativhistoria, minsann. Hade jag inte vetat bättre kunde jag fått för mig att det var tv-spel.

16 kommentarer

  1. Ooooops, inte kan du tvinga bonussonen att lämna sina studier på distans;-)

    • Man vill ju inte sabba karriären för hon om.

  2. Hmmm.

  3. Mufflo was here

  4. haha den var bra, när min son bodde hemma hade han oxå en väldig studielust exakt då när jag frågade om han kunde hjälpa till med något, idag skrattar vi åt detta men han tillägger med ett flin att det fungerade bra….

  5. Det gäller att hitta vägar.

  6. mm, han kom väl just på att han BARA var tvungen att studera

  7. Det är möjligt att han tycker att det är bäst att slita på en generation i taget.

  8. Hum….hummelihum……

  9. Duktig gosse som är så engagerad i skolarbetet! 😉

  10. Klart att han måste sköta sina studier, men en liten stunds paus? 🙂

  11. Allt är icke alltid vad det synes vara. Fast ibland är det ju precis det det är…;-)

  12. Det är inte allt ögat ser som är det det ser, så att säga… 😉

  13. Det är inte VAD de studerar utan ATT 😉 Ursäkt som ursäkt liksom ;-D
    Gomorron

  14. Ha ha… interaktiv alternativ historia! Det var ett bra uttryck. Synd bara att hans kläder också kommer att ha ett historiskt stuk snart om de inte blir tvättade. 😉

  15. Att sätta sig in i den världen, den interaktiva … kan kräva hårda studier minsann … Själv skulle jag få underkänt .. det är en sak som är helt klar. Jag har ALDRIG ens försökt.

    Kram!

Kommentera

