Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Jag sitter fast

Jag sitter fast i ett problem som vägrar att lösa sig. Mest vägrar det att lösa sig för att alla andra är rätt bekväma med att ha det som det är. Det enda som stör dem är mitt regelbundna dystrande över att allt förblir som det är. För de övriga inblandade är det också enklast att se det som att det bara är jag som är elak och självisk. Så kan det naturligtvis vara men har jag nu varit det i snart femtio år så inte lär det gå över i brådrappet.

Mest har jag lust att ansluta mig till rymmarligan, den som bestod av Humlan och Lillkusinen, de rymde till ett förråd de, undrar vart jag skulle rymma. Det är så förbaskat kallt i garaget.

12 kommentarer

  1. Jag tycker du ska fortsätta att vara den du är! Har du stått ut med dig så länge så 😉 Kanske kan ni komma till en kompromiss?

    • Det förutsätter att de övriga överhuvudtaget diskuterar saken och att de håller på de överenskommelser som görs.

  2. Ja, det är ju det … man sitter för det mesta fast och alternativen känns inte alltid bra … som garaget … din ”snickarboa”. Det sägs ju att man inte kan ändra på någon annan än sig själv … men va sjutton … ”varför skall alltid jaaag” … och visst skall man kunna ”lära gamla hundar att sitta” fint.

    Jag håller på dig … och att det ”löser sig” snarast.

    Kram!

  3. hmm vet ju inte riktigt vad ämnet gäller därav en smula svårt att ge dig ett råd. Men om nu garaget är ett tillflyktsställe, går inte värmen att öka på lite då? Hoppas det löser sig!

  4. Vet ju inte vad det handlar om men om de andra ser det som att ” don’t fix it if it ain’t broke” kommer det nog inte att bli fixat. Såvida inte man kommer på att det kan vara värt att kompromissa lite och kanske göra sig lite omak ibland om fler ska vara nöjda.

    • Lite så är det.

  5. Oj vad pessimistiskt jag lät, inte meningen alls! Håll hoppet uppe!

  6. Tror jag vet vilket problem du sitter fast i. Det blir nog inte lätt att lösa, om flytten inte äger rum till någon annanstans än garaget;-)

  7. Gun

    Såna bekymmer har nog de flesta som lever ihop med andra människor. Det är svårt ibland, hoppas det löser sig.

  8. Rym till Götet så ska jag bjuda dig på kaffe, klappa dig på axeln och sjunga Timbaktu’s Det löser sig.

  9. Är det inte varmare på puben?

    • Jag vill inte vara sådan men det finns liksom ingen pub i den här staden dit jag kan tänka mig att gå ensam. ”Hemma” vid fjällets fot finns det minst två…

Kommentera

