Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Nu är det klart!

Humlan fick jobb som lärare i MakeUp på en gymnasieskola. Mor är så glad eftersom det verkligen var vad hon ville. Jag tror hon kommer att bli kalasbra på det. Hon är galet duktig på smink, hon är galet duktig på att lära ut och hon gillar och kan hantera ungdomar.

Ibland tillåter jag mig själv att vara imponerad över hur mångsidiga mina barn är. Humlan med sitt samhällsengagemang, sina talanger för djurhantering, hennes självklara sätt att ställa upp för folk i krissituationer även om det handlar om trasiga hemlösa och till det denna talang för skönhet. Inte en självklar kombo men hon finns, det gör hon. Jag är så stolt!

Det var helt enkelt eleverna som önskade sig en ”snygg bög” som lärare när de först fått frågan om sina förväntningar.

17 kommentarer

  1. Stort grattis både till stolta mamman och duktiga dottern!

  2. Det är så roligt när barnen är duktiga och jättekul att hon får jobba med något som hon är duktig på.

  3. Grattis! Så kul 🙂

  4. Smink är roligt och toppen att få jobb med något man verkligen gillar. Dottern här går också och lär sig allt om smink. Hon vill gärna bli makeupartist. Gärna i Hollywood!! 🙂

    • Dottern här har aldrig så vitt jag vet drömt om Hollywood eller stora modeshower. Märkligt nog har hon alltid låtit som att det roligaste är att få vanliga människor att bli sitt vackraste jag. Tipsa i butiken där hon jobbat eller fixa brudsminkning åt goda vänner. Parallellt har tankarna på att bli rörmokare, socionom, lärare, fritidspedagog eller hovslagare alltid löpt. Nu kommer hon ju att veta om läraryrket är för henne och om hon vill läsa mer och annat för att kunna undervisa i andra ämnen, om hon vill vara makeuplärare eller om det är nåt helt annat det blir vad det lider.

  5. Kul det låter!
    Att få jobba med ungdomar är verkligen en ynnest.

  6. Grattis! Gud vad skoj för henne! Och vad bra att du har såna kontakter, folk som kan sminka en växer inte på träd direkt.

    • Jag blir rätt tjusig när hon mixtrat en stund.

  7. Gun

    Vad roligt, grattis till henne, måste vara underbart att få arbeta med ett av sina största intressen.

  8. Härligt!!!! Klart att du ska vara stolt!

  9. Upplever inte att du ”alltid” protesterar mot min klokord 😀

    • Det är hursomhelst inte illa ment. Jag tror jag är så medelålders att jag har svårt att nöja mig med en sanning.

  10. Grattis! Inget kan väl göra en stolt mor så glad som när ens ”telningar” lyckas med det de vill här i välden. Jag har redan förstått att hon är mångsidig och en riktig pärla … Kramar både till henne och till dig.

    Kramar!

  11. grattis till ett lärarjobb med det som hon verkligen tycker om att göra, att vara en stolt mor är inte helt fel heller 🙂
    kramar

  12. Grattis till dotterns framgång. För visst är det viktigt, att få ett jobb som man trivs med och som man har längtat efter.

    Man får vara stolt mamma och en mamma som skriver om sina barn. Jag följer ju med i mina barns liv och det får avspegla sig i min blogg. En blogg får absolut vara en dagbok, fylld med sånt man vill minnas sen. Så känner jag inför eget och andras bloggande här.

  13. En coooool tjej!!! Verkar brås på sin mor… åtminstone delvis. Be proud!!!

  14. Härligt – man mår väl när de mår väl! =)

Kommentera

