Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Dumheter

Nu är det så här att vår TV bara fungerar ibland. Kabeln som går över vinden som ska ge signal till vår TV i vardagsrummet gör det högst sporadiskt. För det mesta klarar man sig rätt bra utan. Jag lyssnar ikapp gamla radiodokumentärer, Spanarna och På Minuten och sånt på Iphonen. SVT Play är också ett ställe där man får se just det man vill se just när man vill se det. Synnerligen praktiskt.

Ibland funkar vår TV. Då kan det hända att jag fäller ner rumpan i soffan och tar en strumpstickning i händerna och liksom tomglor. Då blir det sällan kvalitet. Till raggsocksstickning fungerar strunt på reklamkanalerna allra bäst. Man vill ju inte komma vilse i stickandet så att man måste repa upp. Det är i de lägena man retar sig på tv-reklam.

Den där automatiska tvålpumpen för hemmabruk … Det är fullt möjligt att vår tvålpump har bakterier och smuts på sig eftersom vi tar i den. Fullt möjligt, jag säger inget annat. För min del brukar jag dock ta tvål i början av min handtvättsprocedur. Jag avslutar inte på tvålpumpen. Dessutom kan man ju tvätta av sin tvålpump i bland så att den inte blir alltför grisig. Har inte bakterieskräcken gått väl långt om man i hemmet ska vara så rädd för att ta på ställen där andra familjemedlemmar redan tagit? Kylskåpsdörrens handtag säger jag. Min odygdiga familj är där och tafsar stup i ett. Dörrhandtaget till toaletten, det jag nästan måste ta på för att komma ut, fjärrkontrollen till TV:n när den någon gång fungerar. Listan är lång på saker de far runt och tar på med sina små labbar.

Vet ni vad värre är? Ibland tar vi rent av på varandra. Det händer till och med att jag pussar på maken utan att jag spritat honom ordentligt först. Det är nog nåt jag måste vänja mig av med.

9 kommentarer

  1. Börja man fundera så kan man lätt få bacillskräck. Man behöver nog få i sig lite baciller för annars bli man nog sjuk 🙂

    Ha en bra lördag!

    Kram

  2. Vänja dig av med att pussa på maken eller?! Nä pussa på bara!
    Som jag hörde på radion häromkvällen, vi har det för rent omkring oss! En magsjuka då och då är bara bra för immunsystemet. Fast inte så himla skoj ändå.

  3. Pussar på maken?! Usch så ohygieniskt… 😉

  4. Maken kanske inte skulle ha något emot att bli lite spritad i munnen före pussandet, exempelvis med en Calvados?

    • Det kunde ju vara en tanke förstås.

  5. Vi mår bara bra av att ha så där lite lagom bakterier till husbehov. Men akta dig för maken 😉

  6. Ett väldigt intressant inlägg som ger funderingar och tankar åt många håll, vidare.

  7. sv, ditt inlägg kom med båda två. Det där med tvålpumpen håller jag med om oerhört fjantig grej,

  8. Som sagt, lite skit rensar…
    Men jag har blivit mer bacillrädd med åren, fast enbart utanför hemmets dörrar. Jag går ogärna på offentliga toaletter, och när jag därtill är nödd och tvungen så använder jag papper när jag ska öppna dörren och gå ut efter tvagningen. Jag håller på att förvandlas till min svärmor!
    🙂

    Vi är ju helt hänvisade till webb-tv här när det gäller svenska kanaler. Det är superbra! Man ser ju programmen när man vill. (Utom schlagerdeltävlingarna, dom måste man se direkt 🙂 )

Kommentera

