Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Svärfar, Karlstad och Berit

Maken skulle till norra Jämtland. Jag till Karlstad. Berit har lagt gränsen mellan klass 1 och klass 2 varning i trakten av svärfar. Jag får med mig maken och vovven på mitt äventyr och slipper åka buss genom Sverige på kringelkrokiga vägar till mitt i natten. Det känns som om krånglet nu är att få igång maken så vi kommer iväg.

I Karlstad ska jag möta Lilleman och låna ut en bil och ett släp. Nu kommer han hem till Sverige ett litet tag. En snabb rendezvous på Karlstad busstation, vi nöter inte ut varandra precis. Nå, i år har jag paxat julen. Så det så.

Svärfar då. Han får besök av oss båda nästa helg istället. Då hämtar vi en bil i Jämtland också.

Jösses vad det fars och flängs.

5 kommentarer

  1. Då är Du ju alldeles i närheten. Synd att Du tydligen vänder vid busstationen. Om Du stannar i Karlstad till och med måndag så kan vi ta en fika på Naturrum eller nåt. Då ska jag dit.

  2. Välkommen till Värmland, Karlstad är ju nästan hos mig 🙂

  3. Jag har besök av Berit. Henne skickar jag gärna ner så fort som möjligt!
    Ha en fridfull helg!

  4. Ja, det må jag säga. Ingen rast, ingen ro.

  5. Miss Upsey Daisy

    Fina Karlstad. Där bodde jag i fyra år.

Kommentera

