Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Röjningsarbetet fortskrider

Efter en lat start, söndagsförstärkt frukost drog vi ut i spårskogen med vovven. Det gäller att kasta sig ut medans det fortfarande är ljust. Bristen på snö gör det hopplöst att se något men för just spårandet är det att föredra även om man inte har så många timmar på sig då det är dagsljus under en dag.

Sen har jag fortsatt mitt röjningsarbete. I Ulla-Bella, sekretär hittade jag bland en massa foton och spelkort: 150 norska kronor, ett visitkort från Jesus, gamla hänglås utan nycklar, en massa nycklar utan lås, suddgummin, ögonskugga från förra årtusendet och ett Kommunistiskt Manifest i praktiskt fickformat. Som han säger maken, det här är inget fattigt och tomt hem inte.

11 kommentarer

  1. Ni har verkligen en hel del!

  2. ASG:-) Ja du verkar ha att göra de närmaste årtionden verkar det som. När du är klart hos dig kan du fortsätta här;-)

  3. VA? Hade Jesus visitkort. Han var långt före sin tid måste jag säga 😉

  4. Ja kanske skall vi omnämna för den stora omvärlden vad som hittas kan i våra skåp och lådor,i mitt fall på våra skrivbord där inga ytor har setts på länge( jo nu).

  5. När man röjer hittar man mycket både sådant man vill ha och sådant man inte vill ha! 🙂

  6. Alltså, jag börjar undra vad ni röjer? Har ni alldeles nyligen slagit er samman? Eller är det någon arvs-röjning som pågår? Visitkort från Jesus?!
    Herregud ungefär, vilken salig röra!

    Som svar på min lagottoklippning; Hon löser i övrigt inte ett fjun den här damen, vilket jag tycker är en vinst 😉

    • Jag tro svaret finns i ett tidigare inlägg men lite kort röjer vi allt. Maken är en hamster.

  7. 😀

  8. Har ni inte kvar snön? Här kom den med besked i fredags och i lördags tog den i än mer och nu har vi en ½ meter minst.

  9. Ja nu blir man lite ängslig för dom efterkommandes städning. Mina två sekrtärer har ungeför samma i sig och dessutom kärleksbrev, snäckor och böcker med gamla bokmärken och dikter. Ja herre je Hoppas jag lever länge än så jag hinner plocka undan gamla sminkgrejor åtminstone

  10. Så härligt många onödigt nödvändiga prylar! Sånt kan man inte kasta!

Kommentera

