Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Så Mycket Bättre

Jag tror banne mig att det är den mest sympatiska programidén någonsin. Tänk så befriande det är att höra så olika artister tolka varandras musik. Att de dessutom gör det utan att gnälla, sura eller bli utröstade. Underbart! När det skulle sändas första gången ifjol tänkte jag att det skulle bli en b-verion av Stjärnorna på Slottet men jag måste säga att det faktiskt blev så mycket bättre.

Nu var det nog så att gårdagskvällen var lite så där ur just omtolkningsperspektiv. Kanske blir det så när texterna är så viktiga. Jag hade hoppats att man skulle kunna hitta en YouTube-film med Eva Dahlgrens tolkning av Mitt Hjärtas Fågel som jag för min del tycker var gårdagskvällens musikaliska behållning. Det gjorde jag inte.

Det är sällan jag faktiskt planerar mina kvällar för en tv-serie men denna, den ser jag på. Nu har jag bara en lördagskväll kvar, för visst var det väl ett uppsamlingsheat också?, sen är jag ledig för andra upptåg som jul och sånt.

12 kommentarer

  1. Ja, det här programmet är en höjdare … och till och med artister som jag inte gillat har ”växt” i mina ögon. Som Lena Ph … hon har ju faktiskt humor.

    Och så Laleh … som jag ”lärde känna” genom det här programmet. Så känslig, så stor fast hon är så liten …

    Kram!

  2. Kanonbra program, speciellt i går kväll.

  3. ???????? Men Eva Dahlgren diggar jag skarpt!

    • Förstår inte vad det är du inte förstår. Hemskt att säga men jag tyckte Eva var bättre innan hon blev lyckligt kär.

  4. Jag tycker också att det programmet ”äger” 🙂

  5. Håller med om att det är ett kanonprogram!

  6. Jag gillar också det programmet, tyvärr höll jag på med nattning av småttingarna så jag missade en del av programmet.

  7. Det är så vansinnigt bra. Jag njuter för fullt när det programmet är på TV. Dessutom favoritartister – kan det bli bättre?

  8. Jag håller verkligen med dig, jag har bara missat den kvällen som var Jasons, för då var jag i England. Jag ser redan fram emot nästa år och vilka artister det ska bli då.
    Visst påminner det om Stjärnorna på slottet, men det är absolut ”Så mycket bättre” än det, även om det också är intressant. Jag gillar den musikaliska idén i det här programmet.

  9. Mycket bra program och gårdagens avsnitt lockade fram en och annan tår också!

  10. Jamen precis! Har sett alla avsnitt. Jag tyckte faktiskt att Wiehes låtar blev ganska slaktade om jag ska vara ärlig. De har så vackra texter som bara försvann i de nya tolkningarna. Men det är ändå så kul att kolla. Jag blir alltid så berörd…

  11. Sååååå bra! Jag har jublat lite på min blogg också! Hoppas på fortsättning med lika bra och sympatiska artister.

Kommentera

