Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Däst

Jag trodde inte att det var möjligt. Jag är en gottgris av sällan skådat slag men nu har vi haft julavslutning med läxläsningsungdomarna på stadens mest anrika konditori och jag mår illa. En bakelse blev det. God var den annat kan man inte säga och ändå tvingades jag lämna en bit och mår illa.

Söta är de kidsen. De är dessutom i en del fall helt olika vanliga svenska ungdomar. I dag skolkade en massa av dem. De skolakade alltså från avslutningsfikat på kondis, gratis fika, för att det inte skulle läsas läxor utan bara pratas och mysas. Det ni!

10 kommentarer

  1. Det var ju bra att de inte skolkade när det var läxläsningsdags … men man fattar ”nada” … Orkade du alltså inte en hel bakelse? Då kan du inte vara en gottegris.

    Kram!

    • Det var en brutal bakelse, jag har aldrig träffat dess like.

  2. Bara EN bakelse…… liten mage då? Skolka när det är roligheter på gång….jag trodde ungarna var klokare än så. Gratis är ju gott!

  3. Den måste ha varit något i hästväg då!

  4. däst efter en bakelse??? Du kanske börjar bli vuxen. Jag har alltid trott att det är ett vuxentecken att inte orka äta så mycket gott som man vill

  5. Jag kan bli däst av dem bara genom att titta på dem!

  6. Miss Upsey Daisy

    En bakelse? Den låter mer som något i tårtklassen?

  7. Men då måste det väl ändå ha varit något fel på bakelsen, en ska ju gå att klämma ner utan vidare.
    Barn o ungdomar är ofta mycket ambitiösa med sitt skolarbete. Fast det är kanske inte många som tror.

  8. Nu hänger jag inte riktigt med: Alltså i nollåtta var det dagen efter Lucia = vilket skulle kunna förklara frånvaron av eleverna i ditt fall om det hade varit nollåtta alltså;-)

    Bakelser – ja du vet ju vad jag tycker om dom…

    PS. Tvingade i mig en halv Lussebulle på minglet idag. Ds

    • Läxläsningen är frivillig så egentligen kan man inte tala om skolk. Det var bara så annorlunda att fler kommer till allvarsam läxläsning än på avslutning med gratis fika. Vi snackar alltså himla ambitiösa ungar.

Kommentera

